Aplikacje Gastro – co się sprawdzi w Twojej restauracji?

0
781
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Większość lokali gastronomicznych można podzielić na konkretne strefy, gdzie realizuje się poszczególne zadania związane z prowadzeniem działalności. Począwszy od magazynu przez kuchnię czy salę a na zewnętrznym ogródku kończąc. W każdym z tych obszarów można liczyć na profesjonalne wsparcie nowych technologii, które usprawniają realizowane procesy. Jakie są ich najważniejsze możliwości?

Przestrzeń dla gości – aplikacje do obsługi

Główna przestrzeń w gastronomii gdzie obsługa gości jest najważniejsza – przyjmowanie zamówień, konsumpcja, rozliczenie rachunku. To przede wszystkim miejsce przeznaczone na specjalne doświadczenia klientów, sprawny serwis oraz atrakcyjną aranżację przestrzeni. W tym miejscu można liczyć na wsparcie działań w takim zakresie, jak:

  • przyspieszenie sprzedaży i komunikacji z kuchnią – praca z profesjonalnymi systemami POS, zarówno w wersji standardowej (w formie stacjonarnego urządzenia – terminal dotykowy), jak i w postaci mobilnej aplikacji, która pozwala zbierać zamówienia (np. z ogródka gastronomicznego) i przekazywać je bezpośrednio na kuchnię z każdego miejsca w lokalu,
  • komunikacja z klientami – realizowana przez system monitorów, który wyświetla zarówno aktualną ofertę, jak i bieżące promocje,
  • samoobsługa – kioski sprzedażowe, które umożliwiają szybkie złożenie zamówienia wraz z wieloma możliwościami zwiększającymi sprzedaż (cross selling i up selling).
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Biuro – zarządzanie i kontrola

Prowadzenie szczegółowych finansów może być wsparte przez dedykowane do gastronomii oprogramowanie. Konkretny program pomoże nam na bieżąco badać rentowność prowadzonych działań, pilnować terminowych płatności oraz generować cenne raporty i zestawienia. To właśnie dzięki bezwzględnym danym zweryfikujemy naszą wizję gastronomii i jej opłacalność.

Efektywne zarządzanie biznesem nie jest możliwe bez profesjonalnych narzędzi. Specjalne oprogramowanie umożliwi każdemu managerowi opanowanie najważniejszych procesów związanych z działalnością. Począwszy od zarządzania magazynem i recepturami przez czas pracy personelu aż po marketingowe projekty zwiększające zysk.

Centralne zarządzanie siecią lub franczyzą wymaga nie lada organizacji. Kompleksowe oprogramowanie, które w jednym miejscu zbiera najważniejsze dane ze wszystkich lokali należący do sieci jest bezcenne. Takie rozwiązanie umożliwia bieżącą kontrolę finansową, zarządzanie sprawami kadrowymi oraz dokonywanie zakupów zgodnie z zapotrzebowaniem. System zbiera w jednym miejscu wszystkie dane związane z działalnością obiektów i pozwala na ich zbiorczą analizę.

Kuchnia – serce każdej restauracji

Aranżacja zaplecza kuchennego jest jednym z najważniejszych zadań przy organizacji pracy w restauracji. Nowoczesne technologie pozwalają również w tym obszarze ułatwić prace i usprawnić komunikację kuchnia – obsługa. W jakich zadaniach skorzystać z aplikacji i innowacyjnych urządzeń? Dwa kluczowe to:

  • inwentaryzacja – jest zadaniem, które wielu szefom kuchni spędza sen z powiek. Udaje się je uprościć z wykorzystaniem aplikacji, które zbiera w jednym miejscu wszystkie dane i pozwala w dowolnym momencie na wygenerowanie raportu. Zyskujemy dzięki temu kontrolę nad przepływem towarów oraz nad ich jakością i przydatnością do spożycia,
  • komunikacja z salą – poprawa tego procesu jest możliwa dzięki systemowi KDS. Profesjonalne monitory przeznaczone do pracy w trudnych warunkach porządkują zamówienia i pozwalają wyeliminować kosztowne pomyłki. Ich wykorzystanie przekłada się bezpośrednio na krótszy czas realizacji zamówienia i większą satysfakcję klientów.

Ogródek i dostawy

Nowe technologie wspierają pracę również poza ich standardowym obszarem działalności. Dotyczy to zarówno sezonowych ogródków, które pozwalają przyjmować więcej gości jak i zamówień realizowanych przez cały rok w dostawie. Aby sprawnie działać w tych obszarach można skorzystać z:

  • mobilnego POSa – umożliwia zbieranie zamówień z ogródka gastronomicznego, patio czy ciężko dostępnych miejsc w restauracji bez konieczności rejestrowania ich przy stanowisku. Pozwala kelnerom na dostęp do bieżącej oferty, przyjmowanie zamówień wraz z komentarzami dla kuchni oraz dzielenie rachunków,
  • aplikacji do obsługi dostaw, dzięki której możemy mieć stały i bezpośredni kontakt z dostawcami. Oni sami natomiast mogą lepiej planować trasy, kontaktować się z klientami i raportować postępy w wykonywanej pracy.
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.