Czego młodzi oczekują od pracy w gastronomii?

0
730
Fot.: Materiały prasowe McDonald's Polska

McDonald’s Polska, we współpracy z psycholożką Ewą Jarczewską-Gerc oraz agencją badawczą Research & Grow, przeprowadził badanie dotyczące oczekiwań i motywacji młodych pracowników gastronomii w Polsce, reprezentujących generacje Z i Y. Badanie miało na celu zrozumienie, co kieruje młodymi ludźmi przy wyborze miejsca pracy i co jest dla nich ważne w sektorze gastronomicznym.

Z badania wynika, że 85% młodych Polaków podjęło pracę w gastronomii głównie z powodu chęci posiadania własnych środków finansowych. 78% respondentów uważa, że branża gastronomiczna jest najłatwiejsza do znalezienia zatrudnienia dla młodych ludzi, a 77% ceni sobie możliwość poznawania ciekawych ludzi w tej branży.

Pochwały od przełożonych i dobra atmosfera w pracy są kluczowymi motywatorami dla młodych pracowników, z czym zgadza się 81% badanych. Młodzi ludzie cenią sobie również możliwość bycia szczerzy z przełożonymi (68%) i ufają im (66%).

Wśród emocji odczuwanych podczas pracy dominują pozytywne wyzwanie (67%) oraz zadowolenie i satysfakcja (65%). Praca jest postrzegana jako miejsce spotkań z lubianymi osobami (74%), a 76% pracowników jest zadowolonych z pracy i jej warunków.

Pracownicy McDonald’s wykazują wyższy poziom zadowolenia (79%) niż pracownicy konkurencji, szczególnie w kwestiach terminowości wypłat, relacji ze współpracownikami, atmosfery w zespole, elastycznych godzin pracy i warunków socjalnych.

Stres w pracy jest odczuwany przez 53% badanych, z czym najbardziej stresujące są relacje w pracy (54%). McDonald’s Polska podkreśla znaczenie tworzenia włączającego miejsca pracy, gdzie każdy pracownik czuje przynależność do zespołu.

Pracownicy McDonald’s częściej niż inni wskazują na umowę o pracę (82% vs 67%) i możliwość rozwoju (74% vs 71%) jako ważne aspekty wyboru miejsca pracy.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI w październiku 2023 roku na grupie 400 osób w wieku 18 – 35 lat.

Młodzi W Gastronomii Raport

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.