Sfinks Polska odnotowała wzrost obrotów do 141,27 mln zł po trzech kwartałach 2023 r., co oznacza wzrost o blisko 14% r/r. Grupa Sfinks Polska zwiększyła również swoje przychody skonsolidowane o 7% r/r, do 75,71 mln zł oraz zysk brutto na sprzedaży o ponad 19%, do 21,48 mln zł. Wskaźnik rentowności brutto na sprzedaży wzrósł z 25,5% do 28,4%, co świadczy o wzroście efektywności nawet przy zmniejszonej o 12% sieci lokali.
Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska, podkreślił znaczenie wzrostu rentowności sprzedaży, który przekłada się na zwiększenie efektywności biznesu. W kontekście długoterminowej strategii, Sfinks Polska planuje podwojenie liczby restauracji własnych marek, utrzymując jednocześnie wzrost sprzedaży powyżej inflacji. Firma zamierza rozwijać sieć franczyzową, która obecnie stanowi 70% lokali, a także wprowadzać nowe koncepty gastronomiczne, takie jak SPHINX Sport Bar czy The Burgers by SPHINX.
W trakcie trzech kwartałów 2023 r., Sfinks zwiększył wpływy z tytułu prowadzenia sieci franczyzowej do prawie 18 mln zł, co jest wzrostem o 9% w porównaniu do roku poprzedniego. Firma odnotowuje także rosnące zainteresowanie franczyzą, co przekłada się na dynamiczny rozwój sieci, w tym otwarcie nowych restauracji w różnych lokalizacjach, w tym w parkach handlowych.