Sfinks Polska podsumowuje rok: wzrost sprzedaży o 13,7% w 2023

0
657

Sieci restauracji SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło i The Burgers, należące do Sfinks Polska, zanotowały w grudniu 2023 roku obroty w wysokości 18,21 mln zł. To stanowi wzrost o 21,2% w porównaniu do grudnia poprzedniego roku. Łączne przychody sieci za rok 2023 wyniosły 190,9 mln zł, co oznacza wzrost o 13,7% w stosunku do roku 2022, przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby działających restauracji z 78 do 76.

Przychody z porównywalnej sieci restauracji działających na koniec grudnia 2023 i 2022 wyniosły w grudniu 17,33 mln zł, co oznacza wzrost o 20,9% r/r. Natomiast całoroczne obroty takich samych lokali osiągnęły wartość 185,96 mln zł w 2023 roku, co stanowi wzrost o 18% w porównaniu do 2022 roku.

Prezes zarządu Sfinks Polska, Sylwester Cacek, odnotował, że w grudniu do sieci dołączyły dwie nowe restauracje SPHINX, jedna w Poznaniu, druga w Opolu. Zaznaczył, że obie restauracje są prowadzone przez przedsiębiorców, którzy przeszli na program franczyzowy Sfinksa. Firma zapowiada kolejne otwarcia i rozwój sieci zgodnie z nową strategią na lata 2024-2029.

Raportowana sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe, działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę. Firma podkreśla, że sprzedaż gastronomiczna nie równa się przychodom ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska, które składają się również z opłat franczyzowych od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.