Powstało 2,6 tys. nowych placówek gastronomicznych w sześć miesięcy

0
139

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy polski rynek gastronomiczny rozszerzył się o 2,6 tys. nowych restauracji, punktów ruchomych, firm kateringowych i barów, jak wynika z danych wywiadowni Dun&Bradstreet Poland zgromadzonych dla gazety Rzeczpospolita.

Największy wzrost odnotowano w sektorze mobilnych placówek gastronomicznych, takich jak foodtrucki, które zyskały prawie 600 nowych punktów – wzrost o 11% w porównaniu z końcem 2023 roku. To tyle samo, co dynamika wzrostu w całym 2023 r. Mobilne punkty gastronomiczne, oferujące szybkie, smaczne i niedrogie posiłki, odpowiadają na obecne wyzwania związane z inflacją i zmieniające się zwyczaje konsumenckie.

Wzrost popytu dotyczy również usług kateringowych, gastronomii hotelowej oraz jedzenia na dowóz. Badania PMR pokazują, że 60% respondentów korzysta z usług dostawy jedzenia, a blisko połowa Polaków wskazuje na urozmaicenie codziennych posiłków jako główny powód korzystania z takich usług.

Pyszne.pl, raportuje dynamiczny rozwój sektora dostaw, który przekłada się na wyższą wartość zamówień. Liczba restauracji na platformie przekroczyła 15 tys., a wartość rynku dostaw jedzenia online ma osiągnąć 4,7 mld zł do końca roku.

Dodatkowo, PMR wskazuje, że bary szybkiej obsługi są liderem wzrostu wartości sprzedaży. Prawie 50% respondentów przyznało, że korzysta z takich miejsc dwa do trzech razy w miesiącu lub częściej.

Polska, jako jeden z najszybciej rozwijających się rynków Unii Europejskiej pod względem wydatków na usługi gastronomiczne, jest atrakcyjna dla dalszego rozwoju sieci restauracji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.