Hotele: spadek frekwencji i niższe tempo wzrostu cen

0
443

Wrzesień 2024 r. przyniósł mieszane wyniki w polskim hotelarstwie, jak wynika z raportu Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Chociaż ogólna frekwencja hoteli utrzymała się na względnie dobrym poziomie, wyniki były niższe niż przed rokiem. Zaledwie 3% hoteli odnotowało obłożenie poniżej 30%, jednak hotele biznesowe wypadły poniżej oczekiwań. Obiekty wypoczynkowe również doświadczyły spadku frekwencji w związku z zakończeniem sezonu wakacyjnego.

79% hoteli uzyskało obłożenie powyżej 50%, z czego 45% miało frekwencję przekraczającą 70%. W porównaniu z sierpniem, hotele odnotowały jednak gorsze wyniki, a 49% obiektów osiągnęło gorszą frekwencję niż we wrześniu ubiegłego roku. Segment hotelarstwa biznesowego wykazał pewną stabilizację, jednak 44% obiektów zauważyło obniżenie frekwencji, szczególnie w przedziale 6-10 pp.

Średnie ceny w hotelach wzrosły w porównaniu do zeszłego roku, jednak tempo wzrostu znacznie spadło. W porównaniu do sierpnia, 56% hoteli podniosło ceny, co stanowi spadek o 14 punktów procentowych. Wzrosty cen były relatywnie niskie, najczęściej nieprzekraczające 10%. Jednocześnie 44% hoteli utrzymało ceny na poziomie zeszłorocznym lub obniżyło je, co może być efektem spowolnienia gospodarczego i mniejszego popytu.

Segment MICE również odnotował spadek zainteresowania. 64% hoteli potwierdziło zmniejszone zainteresowanie organizacją spotkań, co wpłynęło na wyniki obiektów biznesowych. Mimo to, ten segment nadal stanowi 30% rocznego obłożenia hoteli biznesowych, podczas gdy w obiektach wypoczynkowych wynosi zaledwie 10%.

Wyniki badania wskazują na spadającą liczbę rezerwacji na październik, szczególnie w regionach dotkniętych powodzią. Ankieta pokazuje, że aż 19% hoteli ma prognozowaną frekwencję poniżej 30%, co stanowi spadek o 2 pp w porównaniu do września. Dla hoteli wypoczynkowych frekwencja poniżej 30% dotyczy aż 19% obiektów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.