Branża hotelarska powoli rezygnuje z plastiku

1
1828
W ostatnich miesiącach wzrosła tendencja do pozbywania się plastiku i zastępowania go innymi surowcami. Znikają plastikowe kubki, butelki, opakowania, worki na pranie. Hotele, linie lotnicze i wycieczkowe, a także lotniska wprowadzają lepsze, bardziej przyjazne dla środowiska produkty.

Rezygnacja z plastiku wywołana jest ogromnym zanieczyszczeniem regionów turystycznych. Władze państwowe i lokalne starają się przeciwstawiać dalszemu zaśmiecaniu takich miejsc m.in. poprzez zamykanie plaż dla podróżnych. Ze względu na ogromną ilość produkowanych śmieci w ubiegłym roku władze Bali w Indonezji zamknęły dla turystów odcinek 4 km plaży.

Wiele znanych hoteli, w celu zadbania o środowisko i zachęcenia klientów do odwiedzania ich obiektów, wprowadziło lub planuje wprowadzić w najbliższym czasie nowe, ekologiczne rozwiązania.



Hilton

W hotelach tej sieci zajęto się eliminacją plastikowych słomek i butelek – mają one zniknąć do końca tego roku. Od września 2017 roku w Chinach i Mongolii usuwane są ze wszystkich spotkań i wydarzeń w hotelu plastikowe butelki z wodą. W krajach takich jak Australia, Nowa Zelandia, Fidżi plastikowe słomki zastąpiono biodegradowalnymi, co spowodowało redukcję produkcji słomek o 2,5 mln rocznie.

Oprócz wcześniej opisanych zmian, jakie wprowadza Hilton, planowane są kolejne, m.in. sieć zobowiązała się do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko o 50% do 2030 roku. Nowe rygorystyczne normy dotyczyć będą m.in. filtracji wody. Hilton rezygnuje z plastikowych butelek na rzecz specjalnych filtrów do wody i butelek wielokrotnego napełniania.



Marriott

Ponad 450 hoteli na świecie zaczęło pozbywać się plastiku, a 50 zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii przestało używać plastikowych słomek. W Ameryce Północnej wymieniane są pojedyncze plastikowe butelki z produktami kąpielowymi – zamiast nich zamówione zostały dozowniki wielokrotnego użytku marki Tea Tree. Marriott liczy na to, że do końca 2018 roku ta zmiana obejmie 1500 hoteli w Ameryce Północnej. Te działania mają wyeliminować ok. 3,4 mln butelek i 375 000 funtów plastiku rocznie. Marriott nawiązało także współpracę z firmą z branży wody butelkowanej, w  celu zapewnienia gościom pojemników na papier wielokrotnego użytku. Głównym celem sieci Marriott jest zmniejszenie produkcji odpadów o 45% do 2025 roku.

Inne hotele na świecie również włączają się w akcję usuwania plastiku. W obiektach podlegających AccorHotels od lipca obowiązuje zakaz używania plastikowych słomek. Wiele hoteli wprowadziło też tzw. „słomki na żądanie”. Klient dostanie słomkę tylko wtedy, gdy o nią poprosi.

Jedna z największych firm działających w branży gastronomicznej, DelaWare North, zmniejsza wykorzystanie słomek w ponad 200 punktach gastronomicznych firmy na 23 lotniskach i centrach podróżniczych w USA.

Linie lotnicze Alaska Airlines planują z kolei zastąpienie plastikowych pałeczek do mieszania nowymi, ekologicznymi. Mają być wykonane z białej brzozy. Ponadto plastikowe patyczki na owoce zostaną zastąpione bambusowymi.

W maju Komisja Europejska zaproponowała zakaz stosowania jednorazowych plastikowych przedmiotów, takich jak słomki, talerze, sztućce, w celu oczyszczenia plaż. We Francji już zakazano używania jednorazowych plastikowych kubków i talerzy. Według nowego prawa takie produkty muszą być wykonane z 50% materiałów biodegradowalnych. Do stycznia 2025 roku proporcja musi zwiększyć się do 60%.

W Wielkiej Brytanii zaproponowano natomiast ustawę o nieużywaniu plastikowych słomek i mieszadeł do napojów. Projekt poparła sama królowa Elżbieta II. Całą akcję napędzają filmy produkowane przez BBC, opowiadające o zagrożeniach dla naszej planety.

Takie działania firm z pewnością znajdą aprobatę wśród klientów branży hotelarskiej. Wprowadzane przez najpopularniejsze sieci hoteli zmiany z pewnością nie zostaną podchwycone przez kolejne marki, co tylko przyniesie korzyść dla całej branży, a przede wszystkim dla środowiska.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.