Sieci gastronomiczne Carat Kebab, Meet & Fit Burgers oraz Frentzza – Pizza & Friends – wprowadziły do menu dania inspirowane luksusem Dubaju. Limitowana oferta pod nazwą „Dubai – Bling Bling” obejmuje kebab, burgera i pizzę wzbogacone pistacjowym dressingiem, kruszonymi pistacjami oraz płatkami jadalnego złota.
Zjawisko wprowadzania do oferty elementów kulinarnych inspirowanych Dubajem staje się coraz bardziej zauważalne na polskim rynku. Pistacje, kremy orzechowe i jadalne złoto, które wcześniej pojawiały się głównie w ekskluzywnych restauracjach, coraz częściej trafiają do menu lokali street food. Zaledwie kilka miesięcy temu polski rynek zachwyciły desery inspirowane bogatymi smakami Dubaju, a teraz przyszła kolej na dania typu fast food w eleganckim wydaniu.
W burgerze znalazł się kotlet z dojrzewającej wołowiny dostarczanej przez firmę „Polskie Steki”, natomiast kebab oparto na certyfikowanym mięsie wołowo-baranim przygotowywanym w kuchni centralnej. Dodatkowym wyróżnikiem jest krem pistacjowy, którego produkcją zajmuje się krakowska firma „Lood is Good” – znana z rzemieślniczych kremów orzechowych marki „Good Noot”. Wszystko to uzupełniają jadalne płatki złota i kruszone pistacje, nadając daniom wyjątkowy charakter.
Jak wskazują przedstawiciele sieci, reakcje klientów są zróżnicowane – od zachwytów nad nowatorskim podejściem po zdziwienie, że tak luksusowe składniki trafiły do oferty street food. Oferta „Dubai – Bling Bling” jest limitowana czasowo.