Polski Holding Hotelowy odnotowuje wzrost przychodów i planuje nową strategię

0
171
Fot.: Polski Holding Hotelowy

Polski Holding Hotelowy (PHH) przedstawił wyniki finansowe za 2024 rok, informując o wzroście przychodów oraz utrzymaniu stabilnej rentowności. Grupa Kapitałowa PHH osiągnęła przychody na poziomie 522,6 mln zł, co stanowi wzrost o 4,7 proc. w porównaniu z 2023 rokiem.

Wiodącą rolę w poprawie wyników odgrywa spółka PHH Sp. z o.o., która wypracowała 275,3 mln zł przychodów – to o 9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Grupa Kapitałowa PHH wypracowała w 2024 roku 53 mln zł zysku brutto, podczas gdy sama spółka PHH Sp. z o.o. uzyskała 82,8 mln zł. Rozbieżność ta wynika z wyników spółek zależnych, co – jak podkreśla zarząd – świadczy o zróżnicowanych źródłach przychodów w ramach całej grupy. Jednocześnie podano, że w drugim kwartale roku zostanie zaprezentowana nowa strategia rozwoju mająca na celu dalsze umacnianie pozycji PHH na rynku oraz dostosowanie się do zmieniających się potrzeb branży.

Pomimo wymagającej sytuacji gospodarczej, PHH Sp. z o.o. odnotował wysoki poziom efektywności operacyjnej. Zysk operacyjny brutto (GOP) wyniósł 91,5 mln zł, a EBITDA ukształtowała się na poziomie 118 mln zł. Przedstawiciele spółki zwrócili też uwagę na wzrost wskaźników ADR (średnia cena sprzedanego pokoju) oraz RevPAR (przychód na dostępny pokój), co przekłada się na poprawę rentowności.

Fot.: Materiały prasowe PHH

Podano konkretne dane:

  • Obłożenie w obiektach spółki PHH wyniosło 73,9 proc., podczas gdy średnia w Polsce sięga 68,6 proc. (według STR Global).
  • Średnia cena sprzedanego pokoju (ADR) w 2024 roku wyniosła 414,91 zł (średnia w Polsce: 383,30 zł).
  • RevPAR osiągnął poziom 306,80 zł (średnia dla Polski: 262,98 zł).

W komunikacie wskazano, że tak dobre wyniki to efekt działań nastawionych na poprawę efektywności operacyjnej i współpracy między segmentami działalności Grupy.

Według zapowiedzi Rafała Kincera, prezesa zarządu Grupy Kapitałowej PHH, kolejny krok w rozwoju spółki to prezentacja nowej strategii planowanej na maj. Skupiać się ona będzie na utrzymaniu wzrostu przychodów oraz dalszej optymalizacji procesów operacyjnych. Jednym z założeń jest jeszcze lepsze zintegrowanie poszczególnych spółek wchodzących w skład Grupy, przy jednoczesnej koncentracji na zmieniających się oczekiwaniach rynku hotelarskiego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.