Cyfrowi nomadzi to osoby stosunkowo młode, które w życiu najbardziej cenią sobie wolność i niezależność. Świat postrzegają jako globalną wioskę i choć rodzina jest dla nich ważna, uważają, że domem może być każde miejsce, w którym aktualnie przebywają. Nie interesuje ich praca w biurze, w ściśle określonych godzinach. Posiadanie rzeczy nie jest dla nich tak atrakcyjne jak nowe doznania, których szukają m.in. w podróży, dlatego chętnie wyruszają w drogę, łącząc pracę z przyjemnością odkrywania nowych kultur i nieznanych miejsc.
„W swojej karierze zawodowej wiele czasu poświęciłem pracy z cyfrowymi nomadami. W większości są to tzw. Millenialsi, w wieku około 30 lat, którzy lubią podróżować, są otwarci na nowe doświadczenia i łatwo dostosowują się do zmieniających się okoliczności. Zaskoczyło mnie jednak, że ok. 20% osób, które zdecydowały się na pracę zdalną, wcześniej było bardzo przywiązanych do swojego biura czy miejsca zamieszkania, a do podróżowania po świecie podchodziło raczej z dystansem. Widzę, że taki sposób na życie zyskuje także popularność wśród osób starszych, które postanawiają zmienić utarte schematy i zacząć realizować odkładane na później plany. W związku z tym, kiedy mówimy o cyfrowych nomadach, musimy pamiętać, że są to bardzo różni ludzie – single oraz osoby będące w związkach, w różnym wieku, z odmiennym podejściem do pracy i podróżowania” – mówi Andrew Cohen, dyrektor odpowiedzialny za ofertę Selina dla cyfrowych nomadów.
Andrew Cohen dodaje, że na decyzję o wyruszeniu w podróż i podjęciu pracy zdalnej w dużej mierze wpływa rodzaj wykonywanego zawodu, poziom zarobków praz uwarunkowania kulturowe. Zdecydowana większość współczesnych nomadów, z którymi pracował, to osoby pochodzące ze Stanów Zjednoczonych, a w dalszej kolejności z Kanady, Wielkiej Brytanii, Australii i Nowej Zelandii. Pod względem wykonywanego zawodu są to specjaliści w dziedzinie digital marketingu oraz IT, osoby wykonujące wolne zawody, takie jak architekt wnętrz, prawnik, doradca biznesowy czy księgowy, a także dziennikarze i szeroko rozumiani influencerzy.
Na pierwszej konferencji DNX Global, gromadzącej cyfrowych nomadów, oszacowano, że do 2035 roku będzie ich nawet miliard. Już teraz stanowią oni ważną grupę podróżnych, której potrzeby i oczekiwania wypływają na trendy rynkowe i ofertę turystyczną. Selina to koncept, który powstawał w dużej mierze właśnie z myślą o współczesnych nomadach. Ideą założycieli firmy było stworzenie miejsca, w którym zarówno podróżni, jak i mieszkańcy lokalnych społeczności będą mogli czuć się jak wspólnota, dzieląc się ze sobą wiedzą, doświadczeniem, umiejętnościami oraz wartościami. Goście mogą wybierać spośród różnych opcji noclegowych – od akademików po prywatne, luksusowe pokoje i apartamenty, a ponadto mają do dyspozycji rozległe przestrzenie wspólne, zaaranżowane w taki sposób, aby sprzyjać integracji z innymi podróżnymi oraz miejscową ludnością. Na szczególną uwagę zasługują strefy coworkingowe, w których każdy może zarezerwować sobie biurko – tylko dla siebie lub do podziału z innymi, pokój albo prywatne biuro do pracy. Dodatkowo, goście mogą skorzystać z oferty organizowanych tam warsztatów i prezentacji. W swoich lokalizacjach miejskich Selina zachęca też do współpracy lokalne start-upy.
„Strefy coworkingowe to bardzo ważna część naszej oferty dla gości, zwłaszcza dla cyfrowych nomadów, którzy, będąc w podróży, szukają odpowiednich miejsc do pracy. Selina zapewnia im nie tylko bardzo dobry dostęp do Internetu, nawet w lokalizacjach znacznie oddalonych od ośrodków miejskich, ale także komfortowe, ciekawie zaaranżowane przestrzenie sprzyjające współpracy z innymi i stymulujące kreatywność. Jesteśmy przekonani, że szeroka ofert noclegowa i rekreacyjna w połączeniu z coworkingiem to odpowiedź na potrzeby współczesnych podróżnych, dlatego planujemy tworzyć strefy coworkingowe we wszystkich naszych hotelach w Europie, w tym również w Polsce” – mówi Renata Kusznierska, dyrektor zarządzająca Selina w Polsce.
Podróżni, którzy chcą bliżej poznać okolicę oraz lokalną kulturę i tradycję, mogą dodatkowo skorzystać z oferty wycieczek umożliwiających nie tylko zwiedzanie, ale także interakcje z miejscową ludnością.
Selina to jedna z najszybciej rozwijających się marek hotelarskich na świecie, która została stworzona w 2015 roku z myślą o współczesnych podróżnych – osobach, które chcą zwiedzać świat bez ograniczeń oraz mieć możliwość elastycznej pracy z każdego miejsca. Łącząc styl i komfort hotelu butikowego z wyjątkową atmosferą towarzyską, Selina zapewnia swoim gościom niepowtarzalne doświadczenia, jakich nie znajdą nigdzie indziej. Składa się na nie ciekawy design oraz szeroka oferta noclegowa, coworkingowa i rekreacyjna umożliwiająca odkrywanie różnych zakątków świata oraz integrację z miejscową ludnością oraz innymi podróżującymi, wypoczynek, zabawę, a także pracę zdalną. Unikalny model biznesowy, oparty o długoterminowy wynajem nieruchomości przez Selina, zrównoważony rozwój oraz zaangażowanie w życie lokalnych społeczności, zapewnia wymierne korzyści, zarówno właścicielom nieruchomości oraz inwestorom, jak i podróżnym oraz okolicznym mieszkańcom.
Obecnie Selina posiada 25 lokalizacji, położonych w miastach, nad morzem czy w dżungli, w siedmiu krajach Ameryki Łacińskiej. W 2018 roku marka planuje otwarcia swoich pierwszych hoteli w Ameryce Północnej oraz w Europie, w tym m.in. w Polsce. Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej www.selina.com.