Dobra kondycja polskiej gospodarki oraz rosnące płace przekładają się na wzrost krajowej konsumpcji. Już ponad połowa Polaków korzysta z usług gastronomicznych i widać rosnący trend nie tylko w liczbie samych klientów, lecz także w zwiększającej się częstotliwości odwiedzin i czasu spędzanego w lokalu. Polacy wydają także coraz więcej na jedzenie na mieście – jak widać w najnowszych raportach średni rachunek za jedną wizytę to ok. 43 zł. Rynek HoReCa rośnie średnio o 4-5 proc. rocznie, a jego dynamiczny rozwój tylko zachęca zagranicznych inwestorów do szukania nowych możliwości rozwoju właśnie w Polsce.
Wspólne cele i strategia kluczem do sukcesu
Pod koniec kwietnia działająca na całym świecie wiedeńska palarnia kawy Julius Meinl Coffee Group dołączyła do założonej w Warszawie w 2008 roku Coffee Zone, jako udziałowiec większościowy, otwierając tym samym 20 już filię firmy na świecie. Decyzja o połączeniu sił obu firm i działanie pod wspólną marką Julius Meinl Polska była oczywista – obie marki charakteryzują się najwyższym standardem jakości, podobną kulturą parzenia kawy oraz bogatym doświadczeniem.
„Głównym założeniem strategii obranej przez Julius Meinl Polska jest dostarczanie kaw i herbat jakości premium oraz świadczenie usług na światowym poziomie. Skupiamy się na budowaniu stabilnych więzi z nowymi kontrahentami oraz podtrzymywanie dobrych relacji z obecnymi klientami. Wszystko po to, aby stać się numerem 1 na polskim rynku HoReCa” mówi prezes Julius Meinl Polska, Piotr Pilch.
Aktualne działania firmy są skoncentrowane na budowaniu świadomości i rozpoznawalności marki.
Źródło: Julius Meinl
Szeroka oferta dla najbardziej wymagających klientów
Julius Meinl Polska jako jedna z nielicznych firm w Polsce posiada tak kompleksową ofertę i rozwiązania dla sektora HoReCa.
„Klienci, którzy decydują się na współpracę z naszą firmą otrzymują wszystkie niezbędne produkty i usługi pod jedną marką ze spójną strategią. Gwarantujemy również wsparcie, specjalistyczne doradztwo, audyt jakościowy, szkolenia oraz narzędzia niezbędne do prowadzenia biznesu w sektorze HoReCa” – informuje prezes Piotr Pilch.
Polskie lokale gastronomiczne, hotele i restauracje dzięki obecności austriackiego producenta kawy na polskim rynku, zyskały dostęp do szerokiej oferty produktów premium. Flagowym produktem, z którego marka jest znana na całym świecie, jest kawa – wysokiej jakości mieszanki przygotowane z wyselekcjonowanych ziaren pochodzących z najlepszych regionów świata. W ofercie znajdują się także najwyższej jakości herbaty, zarówno liściaste, jak i zamknięte w wygodnych torebkach do zaparzania w czajniczkach, w biodegradowalnych saszetkach lub w piramidkach. Pochodzące z najlepszych upraw na świecie liście różnego rodzaju herbat przypadną do gustu nawet najbardziej wymagającym konsumentom. Ofertę dopełniają czekolady oraz profesjonalne ekspresy, młynki, eleganckie filiżanki, logowane wyposażenie wnętrz i ogródków (leżaki, parasole) oraz wszystkie akcesoria niezbędne bariście.
„Pracujemy także nad dedykowaną ofertą i rozwiązaniami dla polskiego sektora office i małej gastronomii. Znajdą się w niej m.in. kawy kapsułkowe. Spotkania biznesowe przy filiżance dobrej kawy to droga do sukcesu, a kawa wysokiej jakości wpływa pozytywnie na wizerunek firmy” –informuje prezes Julius Meinl Polska, Piotr Pilch.
Gdzie jest dostępny Julius Meinl?
Produkty Julius Meinl wybierane są przez lokale, dla których jakość i zadowolenia klienta są na pierwszym miejscu.
„Nasze produkty już są dostępne w najlepszych warszawskich kawiarniach, restauracjach oraz hotelach. Na ten moment możemy pochwalić się obecnością między innymi w luksusowym hotelu Raffles Europejski Warsaw przy Trakcie Królewskim. Pełny asortyment Julius Meinl dostępny jest także w klimatycznym, chętnie wybieranym przez warszawiaków Cudzie nad Wisłą” – informuje prezes Piotr Pilch.
Julius Meinl także w zaciszu domowym
Aktualne działania Julius Meinl Polska skoncentrowane są na dostarczaniu produktów i usług dla rynku HoReCa.
„Oczywiście nie zamykamy się przed klientami detalicznymi, ponieważ Polacy oczekują produktów coraz lepszej jakości i chętnie wybierają właśnie te klasy premium. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom oferujemy zakupy w sklepie internetowym, z którego przesyłka dociera do Polski w ciągu 3 dni roboczych” – komentuje Piotr Pilch.
Zatem każdy, kto zakocha się w produktach Julius Meinl w ulubionej kawiarni czy hotelu, może mieć je również w swoim domu. Marka nie zaprzecza także, że w przyszłości rozpocznie sprzedaż detaliczną stacjonarnie.
„Produkty Julius Meinl dostępne są w sklepach detalicznych niemal na całym świecie. Chcemy jednak aby nasze działania w Polsce następowały stopniowo, aktualnie skupiamy się na rynku HoReCa” – informuje Piotr Pilch.
Julius Meinl Coffee Group jest palarnią kawy założoną w Wiedniu w 1862 roku. Działa w 70 krajach na świecie, a od kwietnia 2018 r. również na polskim rynku. Julius Meinl łączy tradycję z nowoczesnością i innowacyjnymi rozwiązaniami dla biznesu HoReCa. Polski oddział oferuje sprzedaż wysokiej jakości kaw i herbat, kompleksową obsługę rynku kawowego, prowadzi szkolenia, organizuje audyty i promocje. Misja marki Julius Meinl to uczynienie świata bardziej poetyckim, a przez to lepszym miejscem.