Transakcja poszerzy portfel Grupy o ugruntowaną markę własną w segmencie sushi, kategorii niezwykle atrakcyjnej dla modelu biznesowego Spółki. Biorąc po uwagę dominujące kanały sprzedaży (blisko 87% zamówień z dostawą do domu i na wynos), oferta Sushi Shop dodatkowo wzmocni platformy zamówień online działające w ramach Grupy.
Dzięki akwizycji AmRest zyska 165 nowych restauracji (dwie trzecie to lokale własne), co znacząco umocni obecność firmy w Europie Zachodniej. Na mocy zawartego porozumienia Spółka nabędzie 100% udziałów w Sushi Shop za kwotę 240 mln €. Dodatkowe 10 mln € zostanie wypłacone po osiągnięciu przez Sushi Shop określonych celów finansowych na rok 2018. Transakcja ma zostać sfinalizowana w ciągu najbliższych miesięcy.
„AmRest zyskuje nową, wyjątkową kategorię, która pozwoli zwiększyć rentowność oraz poszerzy możliwości naszego rozwoju w Europie. Jednocześnie dodajemy do naszego portfela silną, sprawdzoną i prawdziwie międzynarodową markę, zarządzaną przez doświadczony zespół odpowiedzialny za jej dotychczasowy rozwój. Jesteśmy przekonani, iż ta transakcja pozwoli zmaksymalizować wartość dla akcjonariuszy AmRest” – powiedział Henry McGovern, założyciel i członek Rady Dyrektorów AmRest.
„Jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie ta transakcja tworzy dla przyszłości marki Sushi Shop. Wierzymy, iż jako część Grupy AmRest będziemy mieli jeszcze większe możliwości do rozwoju, szerzenia naszej misji oraz dzielenia się wyjątkową ofertą z naszymi gośćmi” – skomentował Grégory Marciano, założyciel i dyrektor generalny Sushi Shop.
#AmRest announces an agreement to acquire Europe's leading sushi concept #SushiShophttps://t.co/XZ3NXEOmVA pic.twitter.com/eqYbyK3Jt9
— AmRest (@AmRestHoldings) July 25, 2018
Firma Sushi Shop została założona w 1998 roku przez Grégory Marciano, Hervé Louis oraz Adrien de Schompré i jest aktualnie wiodącym graczem kategorii sushi w Europie, z wynikami sprzedaży na poziomie ok. 202 milionów € rocznie. Obecnie sieć liczy 165 lokali w 12 krajach.
Sushi Shop jest marką premium segmentu sushi, opartą o sprawdzoną i skalowalną koncepcję fast casual. Model operacyjny firmy w znacznym stopniu nastawiony jest na kanał dostaw posiłków do domu (ok. 55% sprzedaży), będąc niezwykle atrakcyjnym modelem dla AmRest. Dodatkowo, 32% sprzedaży pochodzi z zamówień na wynos.
Uwzględniając przeważającą sprzedaż Sushi Shop we Francji i Hiszpanii, zakup biznesu doskonale wpisuje się w strategię umacniania pozycji AmRest w Europie Zachodniej. Gregory Marciano i Adrien de Schompré pozostaną na stanowiskach – odpowiednio – dyrektora generalnego oraz dyrektora ds. operacyjnych i będą kontynuować rozwój firmy po zakończeniu transakcji.