Na mocy zawartej umowy AmRest nabędzie pełny pakiet udziałów Telepizza Poland Sp. z o.o., operatora marki Telepizza w Polsce, powiększając tym samym swoje portfolio o 107 restauracji. Wartość transakcji oscyluje w granicach 8 mln € (ostateczna cena zostanie potwierdzona w dniu zamknięcia transakcji). Finalizacja umowy ma nastąpić w najbliższych miesiącach, po uzyskaniu niezbędnych zgód ze strony organów antymonopolowych.
#TELEPIZZA Vende su negocio de Polonia a #AMREST (empresa que se espera que empiece a cotizar en España a partir de septiembre). pic.twitter.com/Mrixx072zq
— ElInversorParticular (@Inversor_IBEX) July 26, 2018
„Ta transakcja to kolejny krok na drodze do budowy dynamicznie rozwijającego się biznesu restauracyjnego w Europie i jednocześnie przypieczętowanie pozycji AmRest jako lidera w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Jesteśmy w pełni przekonani, iż nasze wieloletnie doświadczenie oraz doskonałość operacyjna pozwolą nam stworzyć nową wartość na polskim rynku gastronomicznym, zarówno dla gości restauracji jak i naszych akcjonariuszy. Jednocześnie chcielibyśmy serdecznie powitać w naszym zespole wszystkich pracowników oraz franczyzobiorców Telepizza w Polsce. Z niecierpliwością czekamy na wspólną pracę nad stworzeniem wyjątkowej oferty dla klientów, łączącej najwyższej jakości produkty z profesjonalną usługą dostawy” – skomentowała Monika Czyż, Prezydent Pizza Hut w AmRest.
AmRest sukcesywnie umacnia swoją pozycję na Starym Kontynencie jako operatora w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Przejęcie biznesu Telepizza w Polsce i posiadanie praw masterfranczyzy dla marki Pizza Hut powodują, iż Spółka widzi doskonałe perspektywy dalszego rozwoju sieci Pizza Hut we Francji, Niemczech, krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji – zarówno w modelu franczyzowym, jak i poprzez kolejne otwarcia restauracji własnych.