Krakowska Izba Turystyki jako organizacja samorządu gospodarczego utworzona została w kwietniu 1992 roku i zrzesza na zasadach dobrowolności 113 podmiotów gospodarczych działających w zakresie obsługi ruchu turystycznego w Małopolsce. Działalność Krakowskiej Izby Turystyki koncentruje się głównie na współdziałaniu z organami władzy rządowej, samorządowej i lokalnej w zakresie tworzenia warunków dla rozwoju turystyki w Krakowie i regionie małopolskim, stwarzaniu warunków do rozwoju i podnoszenia standardu usług turystycznych, kształtowaniu wizerunku turystycznego regionu, promocji Krakowa i regionu przez udział w targach krajowych i zagranicznych, współpracy z podobnymi organizacjami z innych regionów kraju, opiniowaniu projektów aktów i rozwiązań dotyczących gospodarki turystycznej, rozstrzyganiu sporów członków K.I.T. w drodze postępowania pojednawczego oraz współpracy z mediami w celu właściwego kreowania wizerunku turystyki.
Krakowska Izba Turystyki jest organizacją zrzeszającą dobrowolnie zgłaszające akces podmioty gospodarcze i inne firmy działające na rzecz obsługi ruchu turystycznego. Zgodnie ze statutem K.I.T., aby firma mogła ubiegać się o członkostwo, musi spełniać następujące warunki:
1) Być zarejestrowana i działać na rynku usług turystycznych minimum jeden rok.
2) Uzyskać wpis w rejestrze organizatorów turystyki i pośredników turystycznych (punkt dotyczy jedynie organizatorów oraz pośredników).
3) Złożyć pisemną deklarację członkowską.
4) Posiadać pisemną rekomendację 2 członków K.I.T.
Wspólnym celem podmiotów zrzeszonych w Krakowskiej Izbie Turystyki jest propagowanie turystyki jako ważnego czynnika rozwoju turystycznego regionu. Poprzez promocję wysokich standardów, edukację, integrację środowiska i reprezentowanie jego interesów organizacja buduje silną markę produktu turystycznego.
W ramach współpracy medialnej i opisanych wyżej działań Krakowska Izba Turystyki zdecydowała się objąć patronatem jesienną edycję konferencji biznesowej Hotel Meeting, która odbędzie się 22 października w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw. Wśród dumnych patronów październikowego wydarzenia znajduje się również portal Horeca Business Club. Już teraz zapraszamy do udziału wszystkich przedstawicieli branży. Rejestracji można dokonywać za pomocą platformy Evenea.
Więcej szczegółów na temat Hotel Meeting Businesswoman Edition, w tym ramowy program konferencji, znajdą Państwo na oficjalnej stronie internetowej wydarzenia.