W ramach badania zostały przeprowadzone rozmowy z 78 kierownikami ds. płatności w hotelach, liniach lotniczych i u pośredników turystycznych. Z rozmów wynikło, że ponad 95% ich uczestników planuje wprowadzenie nowych rozwiązań płatniczych, a 14% ma w planach wdrożenie kilkunastu tego typu rozwiązań.
Z badania wynika też, że firmy wydają średnio 5,3% przychodów na zarządzanie płatnościami. W skali całej branży to ponad 74,5 mld dolarów. Wyższe prowizje są zmuszone płacić małe firmy , np. prowizje firmy o przychodach do 15 mln dolarów stanowią 7,5% przychodu.
Jako barierę dla wprowadzania innowacji kierownicy wskazują dużą złożoność w płatnościach za usługi. Ponad 85% firm odnotowało wzrost liczby akceptowalnych metod płatności w ostatnich pięciu latach. Uczestnicy badań zasadniczo przyjmują płatności za pomocą dziewięciu metod, a w ostatnich latach firmy średnio dodały kolejne trzy nowe opcje płatności. Z kolei większość biur podróży współpracuje średnio z 3-10 różnymi dostawcami usług płatniczych co jeszcze bardziej zwiększa złożoność.