Koncept Sevi Kebab łączy w sobie ideę szybko wydawanych posiłków z elementami restauracyjnymi. Punkty należące do tej sieci można znaleźć już w 10 miastach Polski, m.in. Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, czy Poznaniu. W przypadku Sevi Kebab franczyza okazała się strzałem w dziesiątkę i sposobem na start w wielu krajowych aglomeracjach.
„Ponad 6 lat temu zaczęliśmy rozwijać system franczyzowy. Jako doświadczeni restauratorzy postanowiliśmy podzielić się swoim przepisem na sukces z innymi przedsiębiorcami, którzy podobnie jak właściciele marki Sevi Kebab są zakręceni na punkcie gotowania na najwyższym poziomie” – mówi Agnieszka Żółkiewicz, Project Manager marki Sevi Kebab, w rozmowie z dziennikarką portalu franchising.pl
Jakie są więc główne wymagania względem franczyzobiorcy? Trzeba być przede wszystkim zdecydowanym.
„Gastronomia jest obecnie bardzo modnym kierunkiem biznesowym. Często wyobrażenie o posiadaniu restauracji sprowadza się do degustacji dań czy zarządzania personelem. Tymczasem prowadzenie własnego biznesu gastronomicznego wymaga tak samo dużego zaangażowania ze strony właściciela, jak w przypadku każdego innego biznesu” – wyjaśnia Żółkiewicz.
Ponadto potencjalny franczyzobiorca musi prowadzić swoją działalność gospodarczą, mieć odłożony określony kapitał (około 200 tys. zł + koszty adaptacji lokalu) oraz znalezioną placówkę o minimalnej powierzchni 40m2. Według szacunków zwrot z inwestycji następuje po około 2-3 latach. Kluczem do sukcesu jest także odpowiednie przygotowanie do otwarcia restauracji.
„Franczyzobiorca musi na bieżąco monitorować postępy w każdym aspekcie funkcjonowania placówki, aby móc podejmować strategiczne decyzje. Niemniej jednak nasi specjaliści z poszczególnych działów centrali pozostają w stałym kontakcie z licencjobiorcą i jego pracownikami – udzielają cennych rad, szukają najlepszych rozwiązań w każdej sytuacji, a także przestrzegają przed ewentualnymi zagrożeniami” – informuje Żółkiewicz.
Firma Sevi Kebab po podpisaniu umowy zapewnia franczyzobiorcy i zespołowi pracującemu w lokalu szereg niezbędnych szkoleń, a następnie, już po otwarciu, regularnie przysyła audytorów dostarczających know how, receptury na dania oraz materiały potrzebne do prowadzenia działalności restauracyjnej. Właściciele sieci pomagają również przy rekrutacji i polecają sprawdzonych dostawców produktów.