W roku akademickim 2018/19 zajęcia koncentrować będą się na praktycznych aspektach zawodu event managera, z uwzględnieniem teoretycznej wiedzy z zakresu komunikacji marketingowej, prawa czy zarządzania projektami. Wykłady prowadzi kadra naukowa Wydziału Zarządzania oraz praktycy – przedstawiciele branży eventowej.
Program studium obejmuje m.in. takie bloki tematyczne jak komunikacja marketingowa, charakterystyka branży eventowej, event marketing, planowanie, produkcja i realizacja eventów, przygotowanie briefów, ofert oraz kosztorysów eventowych, wykorzystanie Internetu i mediów społecznościowych w eventach, bezpieczeństwo imprez masowych, prawo autorskie i ZAIKS, efekt WOW, psychologia eventów czy sztuka prezentacji i wystąpień publicznych. Sporą część zajęć stanowią spotkania i panele dyskusyjne, pozwalające na poznanie studium przypadków oraz nawiązanie bezpośrednich relacji.
Co roku program studium jest aktualizowany, zgodnie z potrzebami uczestników. Tym samym coraz większy nacisk jest kładziony na aspekty praktyczne, wykorzystanie nowoczesnych technologii przy organizowaniu wydarzeń. Uczestnicy w trakcie studium mają możliwość uczestnictwa we wszelkiego rodzaju eventach organizowanych przez członków stowarzyszenia oraz wykładowców studium i podpatrzenia od kuchni jak wygląda praca przy produkcji eventu jak również odwiedzają lokacje eventowe i siedziby firm z branży eventowej by w pełni móc poznać rynek oraz nawiązać jak największą ilość bezpośrednich kontaktów.
„Rola polskiej branży MICE, jej znaczenie ekonomiczne systematycznie rośnie. Aby swobodnie poruszać się w obszarze event managementu, niezbędne jest kształcenie się, podnoszenie umiejętności. Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, w bliskiej współpracy z SBE, pomaga w docieraniu do wiedzy i do ludzi, którzy o eventach wiedzą naprawdę wiele” – mówi doc. dr Robert Pietrusiński, Prezes Zarządu Fundacji na rzecz Wydziału Zarządzania UW.
Absolwentami sześciu edycji Studium są m.in. pracownicy agencji eventowych, reklamowych i PR, działów zarządzania zasobami ludzkimi, przedstawiciele administracji publicznej, właściciele MŚP, a także reprezentanci hoteli, lokalizacji i obiektów eventowych. Studium kierowane jest również do osób, które dotychczas nie miały możliwości pracy w branży eventowej ale interesują się jej działalnością i posiadają również średnie wykształcenie.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) zrzesza agencje eventowe, podwykonawców eventów oraz lokalizacji. Działa na rzecz popularyzacji i profesjonalizacji polskiego rynku wydarzeń poprzez działania edukacyjne oraz probiznesowe, zmierzające do budowania nowej jakości wsparcia dla polskiej branży eventowej. Organizuje targi branżowe i warsztaty. Jest inicjatorem i – wspólnie z Fundacją na rzecz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego – twórcą (organizatorem) Studium Podyplomowego Event Management. Dąży do wypracowywania wspólnych dla całej branży standardów działania z klientami i kontrahentami, do umacniania pozycji event marketingu wśród najbardziej cenionych narzędzi komunikacji. Więcej informacji znajdą Państwo na oficjalnej stronie internetowej SBE.