Air France i KLM planują wznowienie lotów z Polski

0
1153

KLM planuje wznowienie lotów z Warszawy do Amsterdamu od 3 maja, a Air France do Paryża od 10 maja. Na razie przywrócenie lotów do i z Polski ma dotyczyć tylko Warszawy. Jest to uzależnione od decyzji rządu. 

KLM planuje wrócić na warszawskie Lotnisko im. Chopina od 3 maja, a Air France od 10 maja tego roku. Szczegóły dotyczące rozkładu i częstotliwości lotów w tygodniu mają zostać podane w późniejszym terminie. Na razie data wznowienia lotów Air France i KLM do i z innych miast w Polsce – chodzi o lotniska w Krakowie, Gdańsku i we Wrocławiu – nie jest znana. Aktualnie Grupa Air France i KLM realizuje zaledwie 5-10 proc. lotów w swojej światowej siatce połączeń – podaje portal rynek-lotniczy.pl

Jednocześnie obie linie wprowadzają szereg środków ostrożności i higieny, aby zapewnić podróżnym i załogom lepszą ochronę. Klienci, których loty odwołano lub sami decydują się na odroczenie lub rezygnację z podróży, mogą nadal korzystać z elastycznych zasad.

Ochrona zdrowia przede wszystkim

Pasażerów będą obowiązywać nowe procedury, zgodne z instrukcjami lokalnych i międzynarodowych organizacji ochrony zdrowia, jak m.in. WHO oraz wewnętrznymi przepisami Air France i KLM. Są to:

  • Blokada miejsc i dystans społeczny – tam, gdzie to możliwe, obie linie działają w oparciu o ogólne wytyczną dotyczącą „dystansu społecznego” wynoszącego 1,5 m. W praktyce oznacza to odpowiednie rozsadzenie pasażerów, aby wokół każdego pozostało możliwie najwięcej przestrzeni i pustych foteli. Jest to możliwe, jeśli tylko obłożenie lotu jest niskie, co aktualnie jest bardziej powszechne. Przy wejściu do samolotu Air France rozdaje maseczki pasażerom w przypadku, gdy na rejsie jest więcej osób.
  • Uproszczony serwis pokładowy – obecnie serwis pokładowy i oferta gastronomiczna zostały uproszczone tak, aby zminimalizować kontakt między załogą i pasażerami, a tym samym zwiększyć bezpieczeństwo wszystkich podróżnych. Przykładowo Air France zawiesił oferowanie posiłków i napojów na lotach krajowych i krótkich europejskich. Pasażerowie na lotach międzykontynentalnych otrzymują indywidualnie zapakowane produkty.
  • Higiena na pokładzie – personel pokładowy Air France i KLM jest zobowiązany nosić maski ochronne i rękawice, a samoloty są wyposażone m.in. w środki do dezynfekcji rąk. Podczas każdego lotu KLM jedna z toalet jest przeznaczona wyłączenie dla załogi, aby personel mógł w nieograniczony sposób dbać o higienę rąk. Samoloty są bardzo dokładnie czyszczone przed każdym lotem przy użyciu odpowiednich, silnych środków i narzędzi (odkurzanie, dezynfekcja powierzchni itp.), a w niektórych przypadkach całkowicie odkażane za pomocą specjalnych aerozoli. Powietrze w kabinie jest teraz bardziej suche i częściej wymieniane, a zastosowanie bardzo profesjonalnych filtrów, pozwala na usunięcie ewentualnie występujących w powietrzu cząsteczek wirusów.
  • Nowe procedury na lotniskach – dodatkowe środki ochrony są stosowane także na lotnisku bazowym KLM w Amsterdamie. Podróżni są proszeni o zachowanie maksymalnego dystansu społecznego przy odprawie, wejściu i wyjściu z samolotu oraz wszelkich punktów obsługi. Płatności w większości punktów można dokonać tylko przy użyciu karty. Ponadto wejście na pokład samolotów odbywa się w mniejszych grupach.

Aby zapobiec rozprzestrzenianiu się wirusa, poszczególne kraje nakładają na linie lotnicze obowiązek przeprowadzenia kontroli zdrowia pasażerów, w tym niekiedy pomiaru temperatury ciała, zanim podróżni zostaną zaproszeni do samolotu. Aktualnie dotyczy to osób podróżujących liniami KLM z Amsterdamu do Kanady, Singapuru i Korei Południowej. Dodatkowo od 17 kwietnia b.r., zgodnie z wymogiem władz państwowych, pasażerowie udający się do Holandii z krajów wysokiego ryzyka (określonego przez EASA, czyli Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego), przed rejsem wypełniają formularz kontrolny. W zależności od odpowiedzi, pasażer może otrzymać odmowę wejścia na pokład.

Elastyczne zmiany podróży

Ponieważ w obecnych czasach planowanie jest trudne, Air France KLM oferują bardzo elastyczne zasady zmiany rezerwacji z wieloma korzyściami dla klientów, ale także dla biur podróży. Klienci obu linii mogą zrezygnować z lotu i otrzymać zwrot w postaci kuponu podróżnego. Można też bezpłatnie zmienić bilet w ramach lotu w tej samej kabinie (ekonomicznej, premium, biznes). Taka operacja jest możliwa bez żadnych dopłat i kosztów, nawet jeśli klienci wybiorą inny sezon lub jeśli istnieje różnica w cenie między klasami.

Źródło: rynek-lotniczy.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.