Popularne w Europie studia praktyczne, zwane dualnymi, podczas których naukę i przedmioty teoretyczne uzupełnia praktyka zawodowa u pracodawcy, zyskują zwolenników także w Polsce. W Akademii Leona Koźmińskiego od października rusza nowy kierunek „Zarządzanie w sektorze QSR (quick service restaurants)”, który powstał we współpracy z McDonald’s Polska.
– Do stworzenia dobrych programów kształcenia w takim systemie uczelnia potrzebuje silnego partnera, któremu naprawdę zależy na edukacji przyszłej kadry kierowniczej i specjalistów. McDonald’s jest takim partnerem, bo wszędzie na świecie inwestuje w edukację i rozwój pracowników, dlatego jesteśmy dumni, że właśnie ta firma chce wykształcić w naszej uczelni pracowników, którzy w przyszłości obejmą kierownicze stanowiska w sieci restauracji – mówi prof. Witold Bielecki, rektor ALK.
– Wybraliśmy Akademię Leona Koźmińskiego ze względu na wysoki poziom kształcenia oraz wybitnych wykładowców, ekspertów w swoich dziedzinach. Wspólne studia są elementem naszej polityki wspierania rozwoju pracowników – mówi Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska.
Zarządzanie w sektorze QSR to studia licencjackie, niestacjonarne, realizowane w systemie dualnym, który polega na łączeniu nauki z praktyką w firmie. Z 1100 godzin zajęć, połowa przypada na warsztaty i praktyki w firmie McDonald’s, a połowa na zajęcia i wykłady na uczelni. Studentami tego kierunku mogą zostać pracownicy McDonald’s z całej Polski z minimum 3-miesięcznym doświadczeniem w pracy, wykształceniem średnim, bez wykształcenia wyższego, wyłonieni w ramach wewnętrznej rekrutacji.
17 lipca rektor Akademii Leona Koźmińskiego – prof. ALK dr hab. Witold T. Bielecki i dyrektor generalny McDonald’s Polska – Adam Pieńkowski, podpisali umowę o uruchomieniu wspólnego kierunku studiów licencjackich dla pracowników restauracji McDonald’s. Osoby zatrudnione w firmie będą mogły rozpocząć studia „Zarządzanie w sektorze QSR” już od października br. Kształcenie studentów w całości sfinansuje ich pracodawca – firma McDonald’s Polska w ramach globalnego programu edukacyjnego „Archways to Opportunity”. Szansę na zdobycie dyplomu Akademii Leona Koźmińskiego otrzyma stu pracowników.
Wśród treści programowych kursów znajdą się zagadnienia z wielu obszarów m.in.: zarządzania, ochrony środowiska, zarządzania zespołem, marketingu, finansów, IT czy logistyki. Studenci będą się uczyć praktycznych zagadnień, które ułatwią im w przyszłości pracę na kierowniczych stanowiskach. Zajęcia będą prowadzone zarówno przez pracowników naukowych Akademii Leona Koźmińskiego, jak i przez praktyków – specjalistów z McDonald’s. Studenci zdobędą więc niezbędną wiedzę teoretyczną, wzbogaconą o perspektywę biznesową.
– Absolwent kierunku „Zarządzanie w sektorze QSR” będzie posiadał ogólną wiedzę z zakresu zarządzania we współczesnym świecie z uwzględnieniem postępu technologicznego, cyfryzacji i kwestii zrównoważonego rozwoju, jak również wiedzę specjalistyczną dotyczącą kompetencji kierowników restauracji. Oprócz wiedzy teoretycznej absolwenci zdobędą również umiejętności skutecznego zarządzania poszczególnymi obszarami funkcjonowania restauracji, a także nauczą się podstaw coachingu i przywództwa – mówi dr Magdalena Koczuba-Sobieraj, zastępca dyrektora Kolegium Zarządzania i Finansów ALK.
– Współpraca z Akademią Leona Koźmińskiego i uruchomienie studiów dla naszych pracowników to kolejny krok w ramach rozwoju osób zatrudnionych w restauracjach. Nie każdy może sobie pozwolić na studia, z różnych powodów, często finansowych, dlatego chcemy wesprzeć pracowników w zdobyciu wyższego wykształcenia. Wiemy też, jak ważni dla całej organizacji są skuteczni liderzy i chcemy pomóc pracownikom w uzyskaniu kompetencji przywódczych. W McDonald’s Polska dajemy wszystkim taką samą szansę na awans i nie są to puste obietnice, ponieważ 98% menedżerów restauracji zaczynało od podstawowego stanowiska. Firma wprowadza też coraz więcej projektów rozwojowych dla pracowników. Poza szansą na zdobycie dyplomu wyższej uczelni, mogą oni uczestniczyć w kursach językowych i wielu szkoleniach – podkreśla Renata Prys, dyrektor działu People w McDonald’s Polska.