Zamieszkiwane na co dzień pomieszczenia akademika czasowo przekształcono w pokoje hotelowe. Przykładem takiego obiektu jest gdański akademik Collegia przygotowany przez spółkę Silver Rock. Budynek ten pełni swoją podstawową funkcję w okresie od października od czerwca. W sezonie turystycznym jest natomiast przekształcany w hotel, zapewniający aż 450 pokoi, co czyni go największym tego typu obiektem w Gdańsku.
Niektórzy studenci wynajmują pokój jedynie na czas nauki, zwalniając pokój w sezonie letnim – mówi Karol Wojtas, członek zarządu Silver Rock. W wakacje oferujemy najem krótkoterminowy wolnych pokoi, co jest znakomitą okazją do wypróbowania naszego akademika przez przyszłych mieszkańców (np. rodziców szukających miejsca do pobytu dla swoich dzieci, jak i samych studentów, którzy mają okazję przetestować standard obiektu). To ciekawa alternatywa noclegowa w Gdańsku, oferująca bardzo preferencyjne warunki: nowoczesny obiekt, wysoki standard i znacznie niższe ceny niż w tradycyjnym hotelu o podobnym standardzie.
Akademik Collegia stworzony został w oparciu o przewidywane potrzeby wynajmujących i tak zaprojektowany, aby mógł się dostosowywać do zmieniających się potrzeb mieszkańców. Co więcej, w związku ze swoją dominującą funkcją ma on do zaoferowania sezonowym turystom znacznie więcej niż hotel.
Goście mają do dyspozycji komfortowo wyposażone pokoje, o znacznie większych powierzchniach niż standardowe pokoje hotelowe. Każdy z nich ma nowocześnie zaprojektowaną łazienkę, a dodatkowo w obiekcie dostępny jest wysokiej jakości sprzęt do ćwiczeń w fitnessroomie, profesjonalne instrumenty w wyciszonym pokoju muzycznym, konsole PlayStation w pokojach do wypoczynku. Ponadto w obiekcie znajdują się miejsca na rowery oraz miejsca parkingowe w podziemiu. Za niewielką opłatą można zrobić pranie, po czym wysuszyć je w automatycznej suszarce. Istnieje również możliwość odebrania w recepcji zamówionych zakupów. Do dyspozycji gości jest też paczkomat znajdujący się tuż przy wejściu bocznym. Niebawem będzie można skorzystać także z ogromnej przestrzeni foodcourtu, gdzie różnorodność przygotowywanego menu i planowanych wydarzeń znajdzie zapewne wielu amatorów i to nie tylko wśród mieszkańców akademika – podsumowuje Karol Wojtas.
Rebranding = Rearanżacja
Zastój wywołany pandemią spowodował bardzo istotne zmiany w sektorze hotelowym. Restrykcje związane z ograniczeniem mobilności diametralnie ograniczyły liczbę turystów i co za tym idzie – przychody obiektów hotelowych. W efekcie wielu właścicieli zdecydowało się na zmianę operatora i dołączenie do liczących się na rynku sieci hotelowych, które najczęściej wiązało się z rearanżacją hotelu.
Rebranding obiektu hotelowego zawsze wiąże się z dostosowaniem do wymogów formalnych przyjętych w danej sieci – mówi Daniel Ochońko, prezes zarządu Trust Us, spółki specjalizującej się w wyposażaniu wnętrz obiektów komercyjnych. Mówimy tu nie tylko o rearanżacji wnętrz, ale też znaczącej przebudowie czy zmianie funkcji pomieszczeń. Najogólniej rzecz ujmując – chodzi tu przede wszystkim o podniesienie jakości i w konsekwencji – ceny doby hotelowej. Należy jednak pamiętać, że planowanie rebrandingu wymaga przeprowadzenia wcześniejszych analiz, ponieważ często wiąże się z relatywnie dużym kosztem. Nowe aranżacje wnętrz powinny być nie tylko ponadczasowe, ale też wykorzystywać możliwie najwyższą jakość zastosowanych materiałów.