Lufthansa w ubiegłym roku zanotowała imponujący wynik 142 miliona obsłużonych pasażerów. Należąca do niemieckiego przewoźnika flota wykonała 1,2 miliona rejsów, natomiast wypełnienie samolotów wyniosło 81,4%. Dzięki temu koncern z siedzibą w Kolonii wyprzedził francusko-holenderski holding Air France/KLM, który od czasów fuzji w 2014 roku zajmował pierwsze miejsce w rankingu przewoźników lotniczych.
A new passenger record: Lufthansa Group is the European number one in 2018 with 142 million passengers and still on record course. #trafficfigures https://t.co/vMZlH1PYfY pic.twitter.com/uDKr8hLW6F
— Lufthansa News (@lufthansaNews) January 10, 2019
„Jesteśmy zainteresowani Alitalią, ale tylko, gdy warunki będą dobre, a zasadniczo się na razie nie zmieniły” – wyjaśnia Harry Hohmeister, członek zarządu Deutsche Lufthansa AG, w rozmowie z agencją Reutera.
Zarząd niemieckiego koncernu analizuje obecnie możliwości przejęcia Alitalii, ale warunkiem sine qua non jest ograniczenie przez włoskiego przewoźnika zatrudnienia pod zarządem komisarycznym i pełna kontrola nad linią, bez udziału włoskiego skarbu państwa.
„Alitalia będąca od 2017 roku pod zarządem trzech komisarzy zachowałaby niezależność operacyjną od niemieckiej linii i własną markę. Walczymy o włoski rynek” – dodał Hohmeister.
Handelsblatt report: German flagship airline #Lufthansa remains interested in taking over a number of European rivals including Italy's #Alitalia, Norwegian Air and Hungary's #Wizz Air. #takeover
— Bahattin Gonultas (@BCgonultas) January 28, 2019
Równocześnie zarząd Air France ogłosił, że uważnie przygląda się niskobudżetowej linii Joon. Niewykluczone bowiem, że przy pełnym porozumieniu z pracownikami i związkami zawodowymi paryskie przedsiębiorstwo zakończy działalność, a jego pracownicy trafią pod skrzydła Air France.