Aplikacje Gastro – co się sprawdzi w Twojej restauracji?

0
816
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Większość lokali gastronomicznych można podzielić na konkretne strefy, gdzie realizuje się poszczególne zadania związane z prowadzeniem działalności. Począwszy od magazynu przez kuchnię czy salę a na zewnętrznym ogródku kończąc. W każdym z tych obszarów można liczyć na profesjonalne wsparcie nowych technologii, które usprawniają realizowane procesy. Jakie są ich najważniejsze możliwości?

Przestrzeń dla gości – aplikacje do obsługi

Główna przestrzeń w gastronomii gdzie obsługa gości jest najważniejsza – przyjmowanie zamówień, konsumpcja, rozliczenie rachunku. To przede wszystkim miejsce przeznaczone na specjalne doświadczenia klientów, sprawny serwis oraz atrakcyjną aranżację przestrzeni. W tym miejscu można liczyć na wsparcie działań w takim zakresie, jak:

  • przyspieszenie sprzedaży i komunikacji z kuchnią – praca z profesjonalnymi systemami POS, zarówno w wersji standardowej (w formie stacjonarnego urządzenia – terminal dotykowy), jak i w postaci mobilnej aplikacji, która pozwala zbierać zamówienia (np. z ogródka gastronomicznego) i przekazywać je bezpośrednio na kuchnię z każdego miejsca w lokalu,
  • komunikacja z klientami – realizowana przez system monitorów, który wyświetla zarówno aktualną ofertę, jak i bieżące promocje,
  • samoobsługa – kioski sprzedażowe, które umożliwiają szybkie złożenie zamówienia wraz z wieloma możliwościami zwiększającymi sprzedaż (cross selling i up selling).
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Biuro – zarządzanie i kontrola

Prowadzenie szczegółowych finansów może być wsparte przez dedykowane do gastronomii oprogramowanie. Konkretny program pomoże nam na bieżąco badać rentowność prowadzonych działań, pilnować terminowych płatności oraz generować cenne raporty i zestawienia. To właśnie dzięki bezwzględnym danym zweryfikujemy naszą wizję gastronomii i jej opłacalność.

Efektywne zarządzanie biznesem nie jest możliwe bez profesjonalnych narzędzi. Specjalne oprogramowanie umożliwi każdemu managerowi opanowanie najważniejszych procesów związanych z działalnością. Począwszy od zarządzania magazynem i recepturami przez czas pracy personelu aż po marketingowe projekty zwiększające zysk.

Centralne zarządzanie siecią lub franczyzą wymaga nie lada organizacji. Kompleksowe oprogramowanie, które w jednym miejscu zbiera najważniejsze dane ze wszystkich lokali należący do sieci jest bezcenne. Takie rozwiązanie umożliwia bieżącą kontrolę finansową, zarządzanie sprawami kadrowymi oraz dokonywanie zakupów zgodnie z zapotrzebowaniem. System zbiera w jednym miejscu wszystkie dane związane z działalnością obiektów i pozwala na ich zbiorczą analizę.

Kuchnia – serce każdej restauracji

Aranżacja zaplecza kuchennego jest jednym z najważniejszych zadań przy organizacji pracy w restauracji. Nowoczesne technologie pozwalają również w tym obszarze ułatwić prace i usprawnić komunikację kuchnia – obsługa. W jakich zadaniach skorzystać z aplikacji i innowacyjnych urządzeń? Dwa kluczowe to:

  • inwentaryzacja – jest zadaniem, które wielu szefom kuchni spędza sen z powiek. Udaje się je uprościć z wykorzystaniem aplikacji, które zbiera w jednym miejscu wszystkie dane i pozwala w dowolnym momencie na wygenerowanie raportu. Zyskujemy dzięki temu kontrolę nad przepływem towarów oraz nad ich jakością i przydatnością do spożycia,
  • komunikacja z salą – poprawa tego procesu jest możliwa dzięki systemowi KDS. Profesjonalne monitory przeznaczone do pracy w trudnych warunkach porządkują zamówienia i pozwalają wyeliminować kosztowne pomyłki. Ich wykorzystanie przekłada się bezpośrednio na krótszy czas realizacji zamówienia i większą satysfakcję klientów.

Ogródek i dostawy

Nowe technologie wspierają pracę również poza ich standardowym obszarem działalności. Dotyczy to zarówno sezonowych ogródków, które pozwalają przyjmować więcej gości jak i zamówień realizowanych przez cały rok w dostawie. Aby sprawnie działać w tych obszarach można skorzystać z:

  • mobilnego POSa – umożliwia zbieranie zamówień z ogródka gastronomicznego, patio czy ciężko dostępnych miejsc w restauracji bez konieczności rejestrowania ich przy stanowisku. Pozwala kelnerom na dostęp do bieżącej oferty, przyjmowanie zamówień wraz z komentarzami dla kuchni oraz dzielenie rachunków,
  • aplikacji do obsługi dostaw, dzięki której możemy mieć stały i bezpośredni kontakt z dostawcami. Oni sami natomiast mogą lepiej planować trasy, kontaktować się z klientami i raportować postępy w wykonywanej pracy.
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.