BellaBot przywozi jedzenie w warszawskiej restauracji

0
2157
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Wraz z rozpoczęciem roku 2022, w branży gastronomicznej pojawiły się roboty kelnerskie, które od razu wzbudziły niemałe zainteresowanie. Właściciele restauracji widzą w nich potencjał, ponieważ odciążają kelnerów w najcięższych obowiązkach, dzięki czemu wzrasta wydajność całego zespołu. Od dłuższego czasu, robot kelner Bellabot rozwozi jedzenie w Warszawie, konkretnie w restauracji Navona. Co o pracy robotycznego kelnera mówi zespół z restauracji Navona? Dowiecie się tego z poniższego wpisu!

Robot kelner w centrum Warszawy
Według oficjalnych danych, w Warszawie mieszka blisko 1,7 mln osób, z nieoficjalnych (na podstawie danych zbieranych przez sieci komórkowe) jest to ponad 2 mln mieszkańców. Taka liczba osób musi coś jeść, więc na potrzeby stołecznych mieszkańców, codziennie otwiera się w Warszawie ponad 4 tysiące restauracji, w których pracują tysiące pracowników. Jednak duża część lokali nadal boryka się brakami kadrowymi, które spowodowała pandemia. Właściciele lokali gastronomicznych szukają rozwiązań, które mogłyby odciążyć w pracy zatrudniony personel. Do tego zadania idealnie sprawdzi się koci kelner Bella, która znalazła „zatrudnienie” w warszawskiej restauracji Navona. Lokal znajduje się w centrum Warszawy, posiada idealne warunku do pracy dla półautonomicznych urządzeń. Na powierzchni około 350 m2 można zorganizować wydarzenie nawet dla 180 osób. Restauracja słynie przede wszystkim z dań kuchni polskiej i włoskiej – są to kuchnie, które według badań najbardziej preferują mieszkańcy Warszawy. Navona działa już ponad 20 lat i w trakcie swojej działalności przyzwyczaiła swoich klientów do przyjaznej i eleganckiej atmosfery oraz profesjonalnej obsługi, dzięki czemu kliencie chętnie tu wracają. Poza codzienną ofertą gastronomiczną w Navonie można również zorganizować spotkanie firmowe, konferencję biznesową lub imprezę okolicznościową dla całej rodziny!

Navona wyprzedziła konkurencje
Warszawski sektor gastronomiczny funkcjonuje w ścisłej konkurencji. W walce o klienta już od dawna nie chodzi wyłącznie o cenę za daną pozycję w menu, ale przede wszystkim na jakości i doświadczeniach konsumenckich. Ta idea skłoniła kierownictwo restauracji Navona do podjęcia współpracy z Pudu Roboty. Uważamy, że tego typu rozwiązanie w restauracjach jest wyjątkowo potrzebne — mówi Adrianna Karolewska, new business manager restauracji Navona. – W czasach, gdy klienta coraz trudniej zaskoczyć tym, co otrzymuje na talerzu nowe technologie okazują się być niezastąpione — dodaje. Robot kelner BellaBot trafił do restauracji w Warszawie już pod koniec stycznia. Proces wdrożenia i szkolenia zespołu w Navonie trwał bardzo krótko, ponieważ robotem zarządza się w pracy i intuicyjny sposób za pomocą zamontowanego w nim ekranu dotykowego, dzięki czemu w codziennej pracy obsługa nie sprawia problemów. W kolejnych dniach, managerowie restauracji z ciekawością przyglądali się pierwszym reakcjom klientów i efektom współpracy z pracownikami restauracji.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Najmłodsi lubią technologię
Od wdrożenia robota w restauracji Navona minęło już trochę czasu i okazuje się, że Bella została najlepiej przyjęta przez najmłodszych odwiedzających restauracje z rodzicami! Dzieci lubią technologię, z którą mogą wchodzić w interakcję i taki właśnie jest robot kelner. Reakcje na dotyk jakie oferuje Bella wywołują u wszystkich pozytywne reakcje i uśmiech na twarzy. Poza codzienną pracą w restauracji, robot kelner angażowany jest również w wydarzenia organizowane przez Navonę. W trakcie prowadzonych szkoleń i konferencji, odpowiada za rozwożenie napojów oraz przekąsek, a podczas prywatnych wydarzeń występuje przed gośćmi śpiewając piosenki lub opowiadając dowcipy. Podczas „zwykłych” dni pracy, robot najbardziej przydaje się w weekendy, kiedy klientów jest więcej i powstaje potrzeba szybszej i sprawniejszej obsługi gości. Zamontowane w robocie stabilne platformy pozwalają na jednoczesne dostarczenie nawet ośmiu talerzy. W czasie, kiedy robot jeździ pomiędzy stołami a kuchnią, obsługa sali ma czas na przyjęcie kolejnych zamówień lub rozliczenie płatności. Najważniejszy dla zespołu był jednak sprawdzian z poruszania się Belli pomiędzy stolikami, klientami i niespodziewanymi przeszkodami, ponieważ jakakolwiek awaryjna sytuacja dyskwalifikowałaby robota z użytkowania. Okazało się, że zamontowana wewnątrz robota nowoczesna technologia zdaje egzamin i pozwala robotowi na sprawne manewrowanie i szybkie reagowanie na powstałe przeszkody.

Sprawdzone rozwiązania w Navonie
Marka Pudu już od paru lat wdraża swoje roboty w krajach na całym świecie. Dzięki temu, technologia stosowana między innymi w robocie Bellabot jest sprawdzona w terenie i dostosowana do pracy w różnych okolicznościach. Te czynniki sprawiają, że restaurację jak Navona podchodzą do współpracy z robotami z pełnym zaufaniem. Zdecydowali się na odważny ruch na trudnym warszawskim rynku gastronomicznym i postawili poprzeczkę wysoko w walce o klienta, ponieważ robot często jest uwieczniany na zdjęciach a następnie publikowany jako relacja w mediach społecznościowych z wizyty w restauracji Navona. Kierownictwo restauracji podkreśla, że roboty na pewno nie będą powodem do redukcji zatrudnienia. Ich kluczowe zadanie to odciążenie obsługi sali w powtarzalnych i monotonnych fizycznych zadaniach jak noszenie talerzy z daniami. Dwa miesiące współpracy pokazują, że pracownicy działają w symbiozie z nowym urządzeniem, a robot dzięki swojej aparycji tworzy przyjazną atmosferę.

BellaBot może być częścią zespołu również w Twojej restauracji! Poznaj bliżej charakterystykę pierwszego robot kelnera w Polsce tutaj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.