– Zeszły rok był dla Sfinksa niezwykle pracowitym okresem. Posunęliśmy się do przodu w wielu strategicznych projektach, które mają znaczenie dla budowania wartości spółki i jej pozycji na rynku. Równolegle pracowaliśmy nad rentownością naszej sieci, co odbywało się w niełatwych warunkach, w jakich musiała działać cała branża gastronomiczna. Mierzyliśmy się przede wszystkim z presją kosztową związaną z sytuacją na rynku pracy i zmianami prawa, zwłaszcza wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę. Ten ostatni element miał negatywny wpływ na nasze wyniki – mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska SA.
Kluczowym narzędziem do dalszej pracy nad poprawą rentowności biznesu ma być dla Sfinksa nowy system IT do zarządzania sprzedażą i efektywnością – na poziomie poszczególnych lokali, sieci oraz w skali całej grupy. Nad zakończeniem przygotowania i wdrożeniem systemu IT pod nazwą ANGUS spółka pracowała przez cały 2018 r. Obecnie działa on w dużej części restauracji, m.in. w całej sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK.
Dziś (29 kwietnia) zbiera się zarząd Sfinksa, który zamierza podjąć uchwałę o emisji akcji serii P, emitowanych na podstawie uchwały zarządu Sfinks Polska nr 1 z dnia 09 stycznia 2019 r.. Planowany termin zakończenia subskrypcji to 30 czerwca 2019 r.
– Zamierzamy dokapitalizować Sfinksa ze względu na zapisy umowy kredytowej i – co równie ważne – potrzeby wynikające z realizowanej strategii rozwoju. Dlatego po ogłoszeniu wyników okresowych ponownie rozpoczniemy proces związany z emisją akcji serii P. Chcemy tak zaplanować harmonogram, by w ramach tej emisji była możliwość objęcia akcji także poza okresami zamkniętymi i by mógł wziąć w niej udział pan Sylwester Cacek, który podtrzymuje gotowość objęcia akcji serii P – skomentował wiceprezes Dariusz Strojewski.
Więcej na temat emisji akcji serii P Sfinks Polska: