Sytuacja związana z pandemią COVID 19 bardzo mocno uderza w branże hotelarską. Powstaje coraz więcej inicjatyw, które pozwolą hotelom wyjść obronną ręką i wrócić do swoich obiektów. Bo jak sami podkreślają, pomoc rządu będzie dla nich niewystarczająca, by odbić się dna.
Na zdjęciu głównym widzimy hotel Novotel przy warszawskiej Rotundzie.
– Hotelarze po raz kolejny pokazują, że ich praca to nie zawód, a powołanie. Empatia, otwartość na drugiego człowieka, chęć niesienia pomocy wpisane jest w nasz kod genetyczny. Novotel Warszawa Centrum oraz InterContinental Warsaw na znak solidarności ze społeczeństwem, a zwłaszcza służbami ratunkowymi wyświetliły na budynkach serce. Hotele Mercure Gdańsk i Ibis Gdańsk Stare Miasto, Hotel Best Western Edison w Baranowie oraz hotele z grupy Polski Holding Hotelowy zapewniają wyżywienie dla personelu medycznego w lokalnych szpitalach zakaźnych, który codziennie opiekuje się chorymi. Z kolei inne hotele przekazują pościel do szycia maseczek ochronnych. Za to kocham hotelarstwo♥️ – pisze na swoim blogu Enjoy Your Stay Karol Weber.
Kolejna akcja to nie odwołuj…zmień termin mocno propagowana w mediach społecznościowych.
– Bardzo się ucieszyłam, gdy zobaczyłam na Facebook’u plakat z hasłem #ZmienTerminNieOdwoluj. Dokładnie o tym myślałam od kilku dni, gdy lawinowo posypały się rezygnacje z pobytów. Nasza pierwsza propozycja dla Gościa to zmiana terminu. I ta cieszyła się z naprawdę dużą aprobatą. Jestem wdzięczna, że w tych niełatwych dla nas, hotelarzy, czasach, możemy się liczyć z takim zrozumieniem i apeluję o to do wszystkich. Jestem wdzięczna, że ktoś wpadł na pomysł plakatu, a następnie nakładki na zdjęcie profilowe na FB (oczywiście już zastosowałam:)).Każde udostępnienie to szansa na zauważenie. A, jak wiemy, nasza branża potrafi dać z siebie dużo i zjednoczyć się, gdy trzeba. Po ciężkim okresie musimy mieć dla kogo pracować – zadbajmy o to teraz, wspólnie. Każde działanie ma znaczenie – mówi Klaudia Babiej z Hotelu Talaria Resort & SPA.