Branża turystyczna coraz bardziej innowacyjna w zakresie płatności

0
1642
Sektor turystyczny rocznie wydaje ok. 74,5 mld dolarów na zarządzanie płatnościami. Na zlecenie Amadeus firma PYMNTS przeprowadziła badania, z których wynika że branża turystyczna chętniej wprowadza innowacyjne formy płatności.

W ramach badania zostały przeprowadzone rozmowy z 78 kierownikami ds. płatności w hotelach, liniach lotniczych i u pośredników turystycznych. Z rozmów wynikło, że ponad 95% ich uczestników planuje wprowadzenie nowych rozwiązań płatniczych, a 14% ma w planach wdrożenie kilkunastu tego typu rozwiązań.

Z badania wynika też, że firmy wydają średnio 5,3% przychodów na zarządzanie płatnościami. W skali całej branży to ponad 74,5 mld dolarów. Wyższe prowizje są zmuszone płacić małe firmy , np. prowizje firmy o przychodach do 15 mln dolarów stanowią 7,5% przychodu.

Jako barierę dla wprowadzania innowacji kierownicy wskazują dużą złożoność w płatnościach za usługi. Ponad 85% firm odnotowało wzrost liczby akceptowalnych metod płatności w ostatnich pięciu latach. Uczestnicy badań zasadniczo przyjmują płatności za pomocą dziewięciu metod, a w ostatnich latach firmy średnio dodały kolejne trzy nowe opcje płatności. Z kolei większość biur podróży współpracuje średnio z 3-10 różnymi dostawcami usług płatniczych co jeszcze bardziej zwiększa złożoność.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.