AmRest był dotychczas operatorem marki Burger King i odpowiadał za rozwój jej franczyzy w kilku krajach. Sieć rozwiązała umowę z dniem 1 lutego 2022 roku.
Umowa dotyczyła rozwoju marki Burger King w kilku europejskich krajach. Głównie polegało to na budowaniu nowych restauracji w modelu franczyzowym. AmRest tego typu działania dla marki prowadził w Polsce, Słowacji, Czechach, Rumunii i Bułgarii.
AmRest to spółka, która jest notowana na warszawskiej giełdzie. Jej działalność opiera się na budowie i zarządzaniu siecią restauracji. W swoim portfolio ma takie brandy jak KFC, Pizza Hut, wspomniany Burger King czy Starbucks. Wszystkich lokali, którymi zarządza spółka jest ponad 2 tys.
Co dalej będzie z obecnością i rozwojem Burger Kinga we wspomnianych krajach? Restauracje nie znikną z mapy gastronomicznej, a sam AmRest będzie dalej prowadził blisko 100 restauracji pod szyldem Burger King na mocy podpisanych umów franczyzowych.