Polska Organizacja Turystyczna, we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi, już po raz szesnasty podjęła się zorganizowania konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT. Jego celem jest wpływanie na podniesienie jakości i konkurencyjności krajowej oferty turystycznej. Tegoroczna edycja po raz pierwszy wyłoniła laureatów w czterech kategoriach:
- Certyfikaty POT – przyznawane przez Kapitułę, obejmują 10 laureatów;
- Złoty Certyfikat POT – może go uzyskać jedynie produkt nagrodzony już we wcześniejszych edycjach zwykłym certyfikatem POT, przy czym pod uwagę brane są produkty wyróżnione minimum 3 lata temu;
- Certyfikat Internautów – przyznawany na podstawie wyników głosowania przeprowadzonego wśród Internautów;
- Certyfikat Specjalny – nowość w dotychczasowym zestawieniu; w tej kategorii wyróżniony może zostać produkt nowy, nieznany, istniejący na rynku nie dłużej niż 2 lata.
Uroczysta gala wieńcząca Konkurs odbyła się 26 listopada w stołecznym hotelu Renaissance Warsaw Airport. Poniżej lista zwycięzców w poszczególnych kategoriach.
Certyfikaty POT 2018:
Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis
Hewelianum
Kompleks Sztolnia Królowa Luiza
Lawendowa Osada i Zagroda Edukacyjna Lawendowej Osady
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Ski-Raft Spływy Pontonowe Bardo
Spływ przełomem Dunajca
Stare Kino Cinema Residence
Zamek Moszna
Złoty Certyfikat POT 2018: Muzeum Powstania Warszawskiego
Certyfikat Internautów: Frontem do Wolności. Łabiszyńskie Spotkania z Historią
Certyfikat Specjalny: Muzeum Mleka w Grajewie
Dodatkowo Kapituła przyznała wyróżnienie festiwalowi „Ster na Bydgoszcz”.
„Cieszę, że z roku na rok poziom zgłoszeń jest coraz wyższy i mamy coraz więcej do zaoferowania zarówno turystom krajowym, jak i odwiedzającym nasz kraj gościom zza granicy. Konkurs, poza promocją nagrodzonych atrakcji, jest także formą docenienia ciężkiej pracy pasjonatów, którzy je tworzą” – powiedział podczas gali Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki.
Warto zaznaczyć, że wszystkie produkty turystyczne, które zdobędą certyfikat – wydarzenie cykliczne, pakiet usług turystycznych / impreza turystyczna, obiekt, szlak, czy miejsce / obszar – zostają objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Zdobywca Złotego Certyfikatu wygrywa natomiast kampanię promocyjną o wartości 150 tys. zł realizowaną przez POT.