Chefs Culinar, dystrybutor produktów spożywczych i niespożywczych do sektora HoReCa, podpisał umowę przedwstępną na zakup 51% udziałów w polskiej firmie Ladros, która jest producentem i dystrybutorem produktów mięsnych. Umowa ma na celu wzmocnienie portfolio oferowanych produktów w zakresie surowego, przetworzonego mięsa.
Chefs Culinar, który działa na rynku polskim od 2012 r., koncentruje się wyłącznie na food serwisie i stale rozszerza pole swojej działalności. Firma posiada najnowocześniejsze centrum dystrybucji dla gastronomii w Polsce, zlokalizowane w Wiskitkach koło Warszawy, skąd dostarczane są produkty do restauracji, hoteli, cateringów i punktów zbiorowego żywienia poprzez punkty przeładunkowe zlokalizowane w kluczowych polskich miastach.
Ladros to marka działająca głównie w południowo-wschodniej i centralnej Polsce, założona przez Adama Lewczyka w 2009 r. Firma specjalizuje się w rozbiórce mięsa wieprzowego i drobiowego, produkcji surowych wyrobów mięsnych oraz konfekcjonowaniu mięsa i wędlin, z najwyższej jakości polskiego surowca. Zakład rozbioru i konfekcjonowania mięsa firmy znajduje się w Łuszczowie Drugim w okolicach Lublina.
Finalizacja transakcji nastąpi po uzyskaniu zgody UOKiK. Lucyna Roszkiewicz, Prezes Zarządu Chefs Culinar, komentuje inwestycję: „To idealne dopełnienie szeregu naszych dotychczasowych inwestycji w Polsce i jeden z kluczowych elementów rozwoju w najbliższych latach. Wraz z założycielem Ladros, Adamem Lewczykiem, planujemy rozbudowę zakładu oraz dynamiczny wzrost skali działalności. Mimo, że Chefs Culinar objął większościowy pakiet udziałów operacyjne zarządzanie spółką pozostanie w rękach dotychczasowego zarządu i managerów.”
Adam Lewczyk, Prezes Zarządu Ladros, dodaje: „Ścisła współpraca z grupą Chefs Culinar pozwoli nam zrealizować nasze plany i dalej specjalizować się w zakresie asortymentu świeżego mięsa i jego konfekcjonowania. W naszych wspólnych planach jest między innymi rozbudowa zakładu w Łuszczowie Drugim, co pozwoli na zwiększenie możliwości produkcyjnych.”
Połączenie ogólnokrajowego zasięgu dystrybucji Chefs Culinar z silnymi kompetencjami Ladros w rozbiorze, krojeniu i konfekcjonowaniu świeżego mięsa pozwoli klientom z branży gastronomicznej na dostęp do najwyższej jakości produktów mięsnych oraz pełnej gamy produktowej w całym kraju. Firma będzie kontynuować swoją działalność pod aktualnym hasłem Ladros „100% mięsa w mięsie”.