Luckin Coffee to sieć kawiarni działająca w Państwie Środka od października 2017 roku. Pomimo dużej konkurencji marka rozwija się niezwykle prężnie, wykorzystując nowe technologie oraz sukcesywnie rozszerzając swoją działalność. Powstały w Pekinie brand jest obecnie wyceniany na ponad 2 mld $, jednak ubiegły rok przyniósł straty na poziomie 116 mln. Szef marketingu chińskiego konceptu Yang Fei przyznał, że obecnie celem Luckin Coffee jest przyciągnięcie do siebie klientów poprzez zaniżenie cen:
„W tej chwili chcemy uzyskać popularność i szybko się rozwinąć. Nie ma sensu mówić w tym momencie o zyskach” – wyznał Fei.
Tegorocznym celem jest otworzenie kolejnych kawiarni i pobicie dzięki temu najpopularniejszej sieci kawiarnianej w Chinach- Starbucks. Luckin coffee planuje otworzyć 2500 placówek i po tym roku dysponować 4500 lokalami. Jest to imponujący wynik zważając na to, że sieć Starbucks zaistniała w Chinach w 1999 roku i obecnie posiada 3600 lokali.
Chinese coffee startup Luckin aims to open 2,500 new stores in 2019, overtaking Starbucks to become the largest coffee brand in China, the company's CEO announced on Thursday pic.twitter.com/COtEkZTCx3
— People's Daily, China (@PDChina) January 3, 2019
Warto zwrócić uwagę na fakt, iż Starbucks opiera swój marketing na tym, aby klienci traktowali ich kawiarnie jako tzw. „trzecie miejsce” (po domu i pracy), w którym spędzają najwięcej czasu, natomiast Luckin Coffee oferuje swoim konsumentom dostarczenie zamówienia do domu, pracy lub innego miejsca, w którym obecnie się znajdują. Lokale tej marki nie posiadają wiele miejsca, lecz są bardziej przystosowane do wzięcia kawy na wynos, lub dla kurierów wchodzących i zabierających kolejne zamówienia na dowóz.
Pomimo tego, że Starbucks nadal ma przewagę nad Luckin Coffee, amerykańska sieć nie pozostaje obojętna wobec prężnie rozwijającego się start-upu. Z tego powodu zarządzana przez Kevina Johnsona firma nawiązała współpracę z serwisem Ele.me, który dowozi jedzenie. Kierownictwo Starbucksa jest jednak spokojne i uważa, że w Chinach dla każdego znajdzie się miejsce.