W związku z otrzymaniem zgody na wykupienie sieci Costa Coffee, Coca-Cola przejmie ponad 4000 punktów sprzedaży na rynkach europejskim i chińskim. Szefowa firmy Whitbread, Alison Brittain uważa, że to połączenie sprawi, iż brytyjska sieć kawiarni będzie mogła działać w skali globalnej.
„Costa daje nam nowe możliwości i wiedzę w zakresie kawy, a nasz system może stworzyć możliwości rozwoju marki Costa na całym świecie. Gorące napoje to jeden z niewielu segmentów, w którym Coca-Cola nie ma globalnej marki. Costa daje nam dostęp do tego rynku dzięki swojej silnej pozycji” – powiedział James Quincey, Prezes i Dyrektor Generalny Coca-Cola.
Pieniądze uzyskane ze sprzedaży Costa Coffee mają zmniejszyć zadłużenie spółki i zwiększyć jej fundusz emerytalny, a także trafią do akcjonariuszy. Coca-Cola przewiduje, że transakcja zostanie sfinalizowana w pierwszej połowie przyszłego roku.
Coca-Cola kupuje Costa Coffee za 3,9 mld usd. Ciekawe czy będzie większa presja na sprzedaż coli w w kawiarniach czy może koncern stworzy dedykowaną markę kawy?
— Rafał Irzyński (@irzynski) August 31, 2018