Crowdfundingowa emisja akcji Etno Cafe zakończona fiaskiem

0
1526
Tylko niespełna 1,2 mln zł udało się zebrać Etno Cafe w trakcie kolejnej akcji „crowdfundingowej”. Towarzyszyły jej niemałe kontrowersje. Wątpliwą etycznie ofertę złożono m.in. dziennikarzowi portalu AntyWeb – Grzegorzowi Marczakowi.

„Spółka kawowa Etno Cafe, która prowadziła ostatnio kampanię crowdfundingową na naszej platformie, podsumowała właśnie rezultaty wszystkich emisji akcji z ostatnich miesięcy. Łącznie w ramach ofert prywatnych oraz oferty publicznej akcji pozyskała na dalszy rozwój kwotę 7 mln zł.”

Fragment publikacji z platformy crowdfundingowej CrowdWay

Całościowy wynik jest wprawdzie zadowalający, jednak należy podkreślić, iż w ostatniej zbiórce Etno Cafe udało się zgromadzić zaledwie 15% tej sumy. Pozostałe pieniądze pochodzą z dwóch poprzednich emisji, które były adresowane do niewielkiego grona odbiorców. Kiedy spółka podjęła decyzję o poszerzeniu interesariuszy, udało się zebrać tylko 1,16 mln zł, chociaż liczono na bagatela 5 mln zł. Nawet przedłużenie okresu przyjmowania zapisów na akcje nie poprawiło sytuacji. Crowdfundingowy rekord, na jaki liczono w Etno Cafe, pozostał zatem nieosiągnięty.

Zdaniem specjalistów z serwisu Bankier.pl przyczynami owego niepowodzenia stały się wszelakie kontrowersje towarzyszące przedsięwzięciu. Oferta kawowej spółki była bowiem emisją akcji, która została przeprowadzona poza rynkiem regulowanym, a takie akcje zdecydowanie trudniej wymienić czy sprzedać. Brak transparentności oraz wizerunkowe wpadki, których na przestrzeni ostatnich miesięcy było wiele, mogą zatem negatywnie wpłynąć na źródła finansowania Etno Cafe, a nawet doprowadzić do zamknięcia jednego z nich.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.