Customer Experience, czyli pozytywne doświadczenia klientów sposobem na zysk!

0
653
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Klienci oczekują od punktów gastronomicznych coraz lepszej obsługi, a ich zadowolenie jest priorytetem. Teraz, wśród dużej konkurencji trudno wyjść przed szereg, więc niezwykle istotne jest zapewnienie gościom jak najlepszego doświadczenia z wizyty – od pierwszych chwil w lokalu, także na stronie w sieci, aż do jego opuszczenia. Sprawdź w tym artykule jak skutecznie dbać o wszystkie etapy doświadczenia klienta w swojej restauracji, czyli tzw. Customer Experience. 

Customer Experience – co to takiego?

Customer Experience, czyli CX, odnosi się do wszystkich nawiązanych przez klientów kontaktów z produktem, usługą albo marką, uwzględniając ich emocje oraz wrażenia, które zapewnią te interakcje. To również całość doświadczeń konsumenta, obejmująca każdy punkt relacji z marką – od początkowego zetknięcia się z produktem lub usługą, a kończąc na zakończeniu transakcji. Obecnie Customer Experience jest niezwykle istotny dla powodzenia biznesowego, bo konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na swoje odczucia w momencie podejmowania i realizowania decyzji zakupowych. Z tego powodu firmy powinny stawiać na jak najbardziej pozytywne wrażenia swoich konsumentów, aby zdobyć nie tylko ich zaufanie, ale i lojalność. 

Zwróć uwagę na Customer Experience w lokalu 

Doświadczenie klienta w restauracji obejmuje całość wrażeń, jakie ma on podczas wizyty w lokalu. Znaczenie ma więc atmosfera, obsługa, jakość jedzenia i napojów czy nawet proces zamawiania i płatności. Wszystkie te elementy tworzą odczucia gościa i mają wpływ na jego chęć do ponownej wizyty oraz rekomendację lokalu innym osobom. Równie ważne jest dbanie o dobre wrażenie konsumenckie, zanim gość skorzysta z usług restauracji – a zatem w sferze internetowej. To właśnie tam konsumenci najczęściej szukają informacji o restauracjach, a ich opinia może mieć decydujący wpływ na wybór danej restauracji.

Obraz Twojego lokalu w sieci – to pierwszy krok do sukcesu

Współcześnie, klienci często napotykają lokal poraz pierwszy w mediach społecznościowych. Szukają o nim różnych informacji oraz opiniii, aby dokonać jak najlepszego wyboru przed rezerwacją, zamówieniem online czy wizytą bezpośrednio w restauracji. Z tego powodu to, jak lokal prezentuje się w sieci jest kluczowe. Istotna jest łatwa i przede wszystkim przejrzysta strona internetowa wraz z najważniejszymi informacjami, jak karta dań, cennik, adres czy godziny otwarcia. Warto także dopasować stronę do różnego rodzaju urządzeń osobistych oraz poświęcić czas na pozycjonowanie jej przy użyciu SEO. Odpowiednia widoczność w wyszukiwarkach pozwala na wyróżnienie strony na tle konkurencji i zdobycie większej liczby odwiedzających. Dbaj o profile w social mediach i publikuj regularne treści, aby zbudować stałą bazę odbiorców i promować markę. Media społecznościowe to świetne miejsce do działań marketingowych, informowania o promocjach oraz do kontaktu z klientami. Własna strona do zamówień w sieci to także nieodłączny element udanego pozyskiwania konsumentów. Z GoOrder możesz założyć swój spersonalizowany sklep online, gdzie z łatwością dodasz opisy do pozycji w karcie wraz ze zdjęciami oraz skonfigurujesz jego wygląd według uznania.

Oferuj obsługę kelnerską na jeszcze wyższym poziomie

Obsługa to bardzo ważny aspekt Customer Experience. Przygotuj odpowiednio swój personel, aby zarówno uprzejmie, jak i profesjonalnie traktowali swoich klientów. Odpowiednie podejście do gościa ma ogromny wpływ na jego satysfakcję. Warto wesprzeć pracę kelnerów, inwestując w Mobilnego Kelnera. To rozwiązanie pozwala na usprawnienie całego procesu obsługi, poprzez przyjmowanie zamówień na tablecie bezpośrednio przy stoliku gości. Kelnerzy mogą dzięki temu proponować dodatki do dań, przedstawiać ich zdjęcia, aby ułatwić konsumentom wybór, a także szybko przesłać na kuchnie gotowe zamówienie. Szybka i profesjonalna obsługa bez dwóch zdań zwiększa zadowolenie klientów.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Patrz co podajesz, czyli smaczne i dobrej jakości dania

Każdy klient zwraca uwagę na smak i jakość posiłków. Dlatego też, jako właściciel, stawiaj zawsze na sprawdzonych dostawców, profesjonalnych kucharzy i wyjątkowy smak. Istotna jest także forma podania, kompozycja dań i ciekawe zapachy. Aby to uzyskać, musisz posiadać podstawę, czyli szybki i profesjonalny proces przygotowania jedzenia. Zapewni Ci to KDS – narzędzie umożliwiające wyświetlanie zamówień oraz ich statusów na ekranie w kuchni. System skutecznie przyśpiesza realizację zamówień oraz minimalizuje błędy, co także wpływa na wrażenia gości.

Sprawny proces płatności idealnym zakończeniem Customer Experience

Opłacanie zamówienia to ostatni, równie ważny etap CX. Dlaczego? Jeśli klient zbyt długo czeka na opłatę lub nie będzie mógł zrealizować płatności wybraną przez siebie metodą, na pewno nie będzie w pełni usatysfakcjonowany wizytą w lokalu. Z pomocą przychodzi system GoPOS, który zapewnia gościom duży wybór metod płatności, płynność ich procesowania oraz integrację z terminalem płatniczym. Oprogramowanie ogranicza niechciane błędy i usprawnia cały proces płatności, nawet w przypadku wielu rachunków.

Zniżki, rabaty, promocje? Właśnie tym utrzymasz klienta!

Pamiętaj, że odpowiedni Customer Experience nie powinien zamykać się po wyjściu klienta z restauracji. Istotne jest również regularne budowanie relacji z konsumentami po zakończeniu wizyty. Wprowadź razem z GoClient programy lojalnościowe! Promocje, rabaty czy karty stałego klienta to idealny sposób na zatrzymanie odwiedzających lokal konsumentów. Dzięki temu nie tylko zyskasz stałych, zadowolonych z usług gości, ale także osiągniesz większy zysk.

Jeśli chcesz jeszcze bardziej zadbać o Customer Experience lub zastanawiasz się nad inwestycją w innowacyjne rozwiązania technologiczne – odwiedź stronę GoPOS.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.