Czas to pieniądz! Jak szybciej obsługiwać Gości hotelu?

0
943
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Branża hotelarska przygotowuje się do kolejnego letniego sezonu. Hotelarze zauważają jednak, że turyści są bardzo ostrożni – nie planują, a podejmują spontaniczne decyzje o wyjazdach. Podkreśla się również, że bardziej zwracają także uwagę na koszty i na to co wybrany obiekt ma do zaoferowania. Jak przygotować swoje usługi i usprawnić najważniejsze procesy administracyjne, które pozwolą maksymalizować zyski i uniknąć ludzkich błędów?

Obsługa gości – ilość i jakość

Rosnąca konkurencyjność na rynku hotelarskim zmusza wielu przemodelowania swoich usług i skierowania większej uwagi na obsługę gości. Według najbardziej aktualnych trendów branża stara się niemal całkowicie wyeliminować tradycyjne procesy administracyjne i realizować je za pomocą internetowych narzędzi. Usprawnieniu podlega również sama obsługa na miejscu, gdzie do komunikacji z gośćmi używa się dedykowanych aplikacji lub samoobsługowych kiosków. Tego typu innowacje technologiczne zapewniają nie tylko pozytywne doświadczenia, ale przede wszystkim usprawniają funkcjonowanie całego obiektu. Lepsza kontrola, sprawna administracja i szybka obsługa – to podstawowe zalety takiego wdrożenia.

Sprawniejsza recepcja

Recepcja to miejsce, w którym goście realizują najważniejsze sprawy związane z meldunkiem i realizacją usług hotelarskich. Recepcjonista wykonuje się jednak wiele innych, ważnych zadań. Należą do nich – telefoniczna obsługa zapytań, organizacja pobytów grupowych, przyjmowanie bieżących zamówień i życzeń gości.

Przy dużym, sezonowym obłożeniu przeciążona recepcja nie spełni wszystkich oczekiwań gości. Może to skutkować zarówno niską satysfakcją z realizowanych usług, jak i utratą potencjalnych klientów, którzy nie mogąc się połączyć zrezygnują z rezerwacji. Rozwiązaniem, które nie tylko usprawnia pracę ale przede wszystkim przyspieszy funkcjonowanie hotelowej recepcji jest profesjonalne oprogramowanie hotelowe. Jego najważniejszymi elementami są:

  • sprawne zarządzanie rezerwacjami. Personel mając dostęp do kartotek gościa może zaproponować mu ten sam pokój, taką samą cenę, wystawić fakturę czy potwierdzić rezerwację internetową,
  • elektroniczna karta meldunkowa – pozwala ograniczyć do niezbędnego minimum kwestie związane z przetwarzaniem danych osobowych. Dzięki prostemu rozwiązaniu możemy jednym podpisem uzyskać zgodę na przetwarzanie danych bez konieczności wypełniania skomplikowanych formularzy,
  • dzięki prostej, przeglądarkowej aplikacji nasi goście mogą samodzielnie wykonać operacje meldunku i opłacenia pobytu. Po dokonaniu rezerwacji na naszej stronie otrzymują indywidualny link, który umożliwia im uzupełnienie danych w dowolnym czasie i miejscu,
  • samoobsługa – jest realizowana za pomocą multimedialnego kiosku, który nie tylko rozładuje kolejki w godzinie szczytu, ale także obsłuży obcojęzycznych klientów, udzieli ważnych informacji, a nawet pozwoli dokonać zmian w rezerwacji czy zamówić dodatkowe usługi.
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Szybsza i sprawniejsza komunikacja wewnętrzna

Przy dużym obłożeniu i rotacji gości najważniejsza jest sprawna obsługa i szybkie zarządzanie dostępnymi pokojami. Tradycyjna komunikacja oparta na formularzach czy bezpośrednim zgłaszaniu statusu pokoi do recepcji może nie tylko zaburzać pracę obiektu, ale także wpływać na utratę zysków. W tym przypadku dużym usprawnieniem będzie aplikacja Staff Helper, która umożliwia:

  • błyskawiczne rejestrowanie statusu pokoi. Po każdym odświeżeniu pokoju personel może natychmiast zmienić jego status i zgłosić jego gotowość do przyjęcia gości,
  • usterki i awarie – aplikacja umożliwia rejestrowanie wszelkich uwag dotyczących kondycji pokoi wraz ze śledzeniem postępu ich rozwiązania,
  • komunikator – umożliwia bieżącą komunikację między pracownikami. Narzędzie sprawdzi się nie tylko w codziennych obowiązkach, ale przede wszystkim przy dużym obłożeniu czy obsłudze pobytów grupowych.

Usługi i zamówienia na wezwanie

Wysoki sezon to czas maksymalizacji zysków. To właśnie w tym okresie warto rozbudować ofertę obiektu tak, aby możliwie najwięcej potrzeb nasi goście realizowali w obrębie obiektu. Sprawną i szybką realizację dodatkowych zamówień zapewni przede wszystkim profesjonalny program hotelowy, który pozwoli na:

  • rejestrowanie wszystkich typów sprzedaży w takich miejscach, jak bufet śniadaniowy, bar, restauracja czy obsługa grup. Zbieranie wszystkich zamówień w jednym miejscu zagwarantuje pełną sprawność, dostępność oraz szybkość obsługi,
  • bezgotówkowe rozliczenie i przypisywanie zamówień do konkretnych rachunków.

Chcąc przyspieszyć działanie hotelowej gastronomii w czasie wysokiego sezonu warto pomyśleć o specjalnej aplikacji dla kelnerów, którzy z wykorzystaniem mobilnych urządzeń sprawniej obsłużą zamówienia w hotelowej restauracji oraz:

  • szybszej wyślą zamówienia na kuchnię,
  • obsłużą różne części obiektu – ogródek zewnętrzny, salę główną czy hotelowy foyer,
  • a także zwiększą rotację stolików.

Nowe technologie potrafią usprawnić funkcjonowanie obiektów hotelowych w wielu aspektach działalności. Wdrożenie chociaż kilku powyższych rozwiązań z pewnością wpłynie zarówno na samą szybkość obsługi, a co za tym idzie również wyższą ocenę obiektu. Może się więc okazać, że inwestycja na lata zwróci się z nawiązką już po pierwszym sezonie użytkowania.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.