Jak podaje rzecznik prasowy Leo Express, przyczyną tymczasowego braku działalności przewoźnika są remonty polskich torów. Z tego powodu w okresie od 9 października do 30 listopada, a także pomiędzy 7 stycznia a 22 marca weekendowe kursy zostaną wycofane. Jako alternatywa dla transportu kolejowego uruchomione zostaje zastępcze połączenie autobusowe. Stałe kursy będą realizowane od drugiej połowy czerwca przyszłego roku – wówczas do Pragi będzie można podróżować codziennie.
Leo Express jest pierwszym prywatnym dalekobieżnym przewoźnikiem kolejowym działającym w Polsce. Swoje kursy z Krakowa do Pragi uruchomił w lipcu bieżącego roku. Podróż ze stolicy Małopolski do miasta nad Wełtawą trwa około 6 godzin i 35 minut. Istnieje również możliwość wyjazdu do Czech z Katowic – wtedy przejazd zajmuje niecałe 5 godzin. Firma Leoša Novotnego funkcjonuje na rynku od sześciu lat, w tym na polskim od 2017 roku.
For the first half of 2018, 🚌 LE buses have traveled 1,350,000 km = more than 30 times around the planet Earth ! 🌍 We transported more than 200,000 passengers over the past year 👩👩👧 The use of the unique Business Class with extra legroom has doubled 🧦 pic.twitter.com/1cDTC7rPA8
— Leo Express (@leoexpress) October 9, 2018