Czy gastronomia sezonowa potrzebuje systemu POS?

0
489
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Sezonowość to jedna ze specyfik branży gastronomicznej. W okresie wzmożonego, letniego ruchu powstają setki tymczasowych punktów gastro, których właściciele chcą wygenerować możliwie największy zysk w krótkim czasie. Jak może w takim biznesie pomóc profesjonalne oprogramowanie gastronomiczne i czy jest na nie miejsce nawet w najmniejszej gastronomii?

Technologia generująca zysk

Produkty informatyczne są coraz częściej stosowane w gastronomii, gdzie już od blisko dwóch dekad udowadniają swoją skuteczność, a nawet potrafią pomóc w generowaniu zysku. Na początku doskonale sprawdzały się w barach szybkiej obsługi, ograniczając czas oczekiwania na posiłek, a w ostatniej dekadzie dzięki aplikacjom znacznie rozwinął się sektor delivery. To właśnie mobilność i dostępność 24/7 są aktualnie głównym trendem dyktującym warunki rozwoju narzędzi IT dla gastronomii. Dotyczy to także systemów sprzedażowych, których wdrożenie nie musi już oznaczać dużych inwestycji finansowych, skomplikowanych modułów, ani specjalnego szkolenia. Najnowocześniejsze aplikacje sprzedażowe odznaczają się dziś dostępnością „od ręki” nawet dla sezonowych sprzedawców lub tych, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z gastronomią. Ich funkcjonowanie nie opiera się już na stacjonarnym serwerze, a na coraz popularniejszej wirtualnej przestrzeni w chmurze. Na jakie korzyści można liczyć, wykorzystując POS w małej, sezonowej gastronomii?

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Wydajność i szybsza obsługa zamówienia

Nowoczesne POSy, takie jak LSI Cloud Gastro zostały na przestrzeni lat dopasowane do najważniejszych oczekiwań branży. To już nie tylko narzędzie rejestrujące i rozliczające sprzedaż, ale także sposób na zwiększenie wydajności całego biznesu. Dzięki zastosowaniu POSa możemy korzystać z wielu funkcjonalności rozbudowanych i w pełni profesjonalnych systemów sprzedażowych. POS działający w chmurze zapewni zwiększenie wydajności poprzez:

  • intuicyjną obsługę i szybszą realizację zamówień,
  • QR menu, które możemy na bieżąco aktualizować bez konieczności drukowania nowych kart, np. ustalać ofertę na każdy dzień i dostosowywać ją do naszych możliwości i oczekiwań klientów,
  • podgląd wszystkich przyjętych zamówień – dzięki temu kuchnia może lepiej zaplanować przygotowywanie posiłków patrząc na globalne zapotrzebowanie klientów, a nie na pojedyncze rachunki.

Pełna kontrola i bezpieczeństwo

Przedsiębiorcy korzystający z systemów sprzedażowych w gastronomii doceniają to narzędzie za możliwość bieżącej kontroli wszystkich procesów. Począwszy od liczby obsłużonych zamówień przez konkretnych pracowników, na końcowych raportach i zestawieniach skończywszy. Zebrane dane pozwalają również na analizę zużycia produktów i lepsze planowanie zakupów. To nie tylko sposób na poprawę efektywności, ale również planowanie całej oferty gastronomicznej. Aplikacja funkcjonująca w chmurze umożliwia ponadto dostęp do tych wszystkich danych z dowolnego miejsca, bez konieczności przebywania w lokalu, gdzie znajduje się serwer.

Dzięki takim cechom nawet najmniejsze obiekty gastronomiczne mają szansę zwiększyć swoją przewagę nad konkurencją. Relatywnie niskie nakłady inwestycyjne pozwolą zyskać nowe narzędzie, które znacznie zwiększy wydajność, pozwoli wygenerować wyższe zyski i da pełną kontrolę nad lokalem lub food truckiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.