Czy telefon to wciąż dobry pomysł na przyjmowanie zamówień?

0
1132
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Telefon jest jednym z najczęściej wybieranych sposobów przyjmowania zamówień poza lokalem. Chętnie korzystają z niego zarówno klienci, jak i restauratorzy. Jednak czy stały rozwój i rosnąca popularność zamówień online wkrótce nie zastąpi go całkowicie? Czy można dziś usprawnić przyjmowanie zamówień telefonicznych, by dalej pozostały atrakcyjne i wygodne dla naszych konsumentów?

Zamówienia telefoniczne – co może zniechęcać klientów?

Trudno wyobrazić sobie dziś lokal, który nie przyjmowałby zamówień telefonicznie. Wraz z rozwojem sprzedaży w Internecie mogłoby się wydawać, że sposób ten jest dla klientów mało praktyczny. Nie ułatwiają tego także częste problemy, z którymi mierzą się konsumenci, podczas składania zamówień. Zbyt długi czas oczekiwania na wprowadzenie wszystkich danych przez pracownika czy trudności z połączeniem sprawiają, że w niektórych sytuacjach goście rezygnują z usług restauracji. Jak zatem sprawić, by obok innych, nowoczesnych możliwości składania zamówień, telefonicznie dalej zachęcały naszych klientów?

Jak usprawnić realizację zamówień telefonicznych?

Narzędziem, które pomoże przyspieszyć realizację wszystkich przyjmowanych telefonicznie zamówień będzie specjalna centralka. Aplikacja pozwala wygodnie przechowywać dane klientów lokalu, a w ten sposób zaoszczędza czas potrzebny na ich ręczne wprowadzanie, przy każdorazowym przyjmowaniu nowego zamówienia. Jej działanie zamyka się w 3 prostych krokach: klient dzwoni na numer restauracji i składa zamówienie. Taka informacja o połączeniu od razu pojawia się na ekranie POS w lokalu, a następnie centralka automatycznie identyfikuje numer konsumenta i łączy go z zapisanymi w systemie danymi. Dzięki temu zyskujemy dostęp i możliwość tworzenia własnej bazy klientów, którą następnie możemy wykorzystać w celu przesyłania wiadomości na temat promocji, nowości w restauracji czy spersonalizowanych rabatach, które zachęcą gości do ponownych zakupów.

Poza znacznym przyspieszeniem realizacji zamówień możemy liczyć także na eliminację wielu niepotrzebnych błędów, które często zdarzają się, gdy nasi pracownicy ręcznie wprowadzają te same dane. Przyjęte zamówienie zostaje automatycznie przekazana na kuchnię, dzięki czemu kelnerzy nie muszą tracić czas na ich przekazywanie i mogą wykorzystać go na pozostałe czynności czy obsługę innych klientów w lokalu.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Czy zamówienie telefoniczne są faktycznie opłacalne w naszym lokalu?

Aby kontrolować nasze zyski warto regularnie sprawdzać raporty sprzedażowe. Zgromadzone w ten sposób dane pozwalają monitorować każdą sprzedaż i porównywać ją względem pozostałych. To samo dotyczy także zamówień telefonicznych. Dzięki centralce zyskujemy także możliwości generowanie dowolnych raportów, które są przechowywane w bezpiecznej chmurze, umożliwiającej dostęp do nich z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie. Sprzedaż telefoniczną można zestawić z pozostałymi źródłami i na bieżąco sprawdzić, jakie faktycznie zyski przynosi.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Zamawianie poprzez telefon to dalej chętnie wybierany przez klientów sposób. Aby mógł pozostać atrakcyjny i w pełni komfortowy dla naszych gości, warto wykorzystać nowoczesne narzędzia, które pozwalają znacznie go przyspieszyć. Więcej o nich można dowiedzieć się odwiedzając GoPOS.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.