Uber rozważa możliwość przejęcia amerykańskiego serwisu turystycznego Expedia, którego wartość szacowana jest na około 20 miliardów dolarów.
Jak donosi Financial Times, firma zatrudniła doradców zewnętrznych, aby zbadać możliwość realizacji transakcji, która wpisuje się w strategię Ubera dotyczącą dywersyfikacji działalności. Pomimo że projekt jest na wczesnym etapie, i formalne rozmowy jeszcze się nie rozpoczęły, wzmianka o potencjalnej transakcji wywołała wzrost akcji Expedii o 7,6%.
Uber, który rozszerzył swoją działalność o rezerwacje podróży, dostawy żywności oraz usługi reklamowe, odnotował w tym roku znaczny wzrost wartości rynkowej. Firma, której akcje wzrosły o 85% w ostatnich miesiącach, odnotowała pierwszy rok rentowności operacyjnej i uzyskała rating kredytowy na poziomie inwestycyjnym. Przejęcie Expedii mogłoby dodatkowo wzmocnić pozycję Ubera na rynku turystycznym.
Obie firmy odmówiły komentarza na temat potencjalnej transakcji, jednak spekulacje na ten temat wskazują na rosnące ambicje Ubera w kierunku transformacji w wielofunkcyjną „super aplikację” podobną do platform takich jak chiński WeChat.
Pozycja Ubera na rynku fuzji i przejęć jest obecnie silna, a firma ma możliwość dalszego wzrostu dzięki dynamicznemu rozwojowi w sektorach takich jak logistyka i reklama. Jeśli transakcja z Expedią dojdzie do skutku, może to oznaczać znaczące zmiany na rynku turystycznym i hotelarskim.