Czy w hotelach powinny być umieszczane symbole religijne?

0
5931

W jednym z polskich hoteli sieciowych, podczas zameldowania, gość zauważył krzyż wiszący nad recepcją. Ta sytuacja wywołała wiele dyskusji na temat umieszczania symboli religijnych w przestrzeniach publicznych. Hotel, nawet będący własnością prywatną, jest niewątpliwie takim miejscem. Czy w takich obiektach powinny być eksponowane symbole religijne?

W odpowiedzi na nasze zapytanie, przedstawiciel sieci hotelowej wyjaśnił, że to był przypadek incydentalny i wynikający z przeoczenia. Krzyż nie stanowił przejawu ich poglądów religijnych. Jako sieć deklarują pełną neutralność w kwestiach religijnych, światopoglądowych czy politycznych. Wszyscy goście są traktowani z szacunkiem i profesjonalizmem, bez względu na ich pochodzenie czy wyznanie. Finalnie element religijny został usunięty z recepcji.

To bardzo delikatny temat. W dyskusji pod postem naszego czytelnika, który zwrócił na to uwagę, spotkaliśmy się z różnymi podejściami. Jedne głosy wskazują, że żadnych symboli religijnych w hotelach nie powinno być, a w szczególności w hotelach sieciowych. Inne argumentują, że symbole religijne to przejaw przynależności kulturowej, która w południowej czy wschodniej Polsce jest szczególnie ważna.

Z jednej strony, dla wielu osób krzyż to ważny symbol religijny i kulturowy. Z drugiej, dla rosnącej liczby osób, które nie deklarują przynależności do żadnej religii (według ostatniego spisu powszechnego około 30% Polaków), taki symbol może być odbierany jako narzucanie pewnych wartości czy przekonań. Dane wskazują, że Polska w bardzo szybkim tempie laicyzuje się.

Chcielibyśmy zadać Wam, drodzy Czytelnicy, kilka pytań. Jak podchodzicie do tematu umieszczania symboli religijnych w hotelach? Jak byście postąpili na miejscu opisywanego hotelu należącego do sieci? Czy uważacie, że symbole religijne powinny być umieszczane w miejscach publicznych, takich jak hotele?

Zdajemy sobie sprawę, że temat jest bardzo delikatnej natury. Dlatego zaznaczamy, że poruszamy go tylko z chęci poznania opinii innych hotelarzy, także tych, którzy zmierzyli się z podobną kwestią. Zachęcamy do dyskusji i dzielenia się opiniami. Pamiętajmy jednak o kulturze wypowiedzi i szacunku dla różnorodności poglądów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.