Czy w McDonald’s rzeczywiście traktuje się równo wszystkich pracowników?

1
1400

Na portalu Tustolica.pl opisano sytuację, która spotkała jednego z klientów restauracji McDonald’s na warszawskim Bemowie. Według świadka doszło do złego traktowania zatrudnionego tam niepełnosprawnego pracownika. Do wydarzenia, doszło w poniedziałek 15 czerwca w lokalu obok pętli autobusowej Osiedle Górczewska. W tej chwili znana jest relacja tylko jednej strony. Obsługa McDonald’s prosi o kontakt świadka zdarzenia, by sytuację wyjaśnić. 

Przy kasie trafiłem na sytuację, która totalnie mnie zmroziła – napisał na portalu społecznościowym pan Karol, adresując post do „Ronalda McDonalda”. – Człowiek z zespołem Downa, którego zatrudniacie, prawdopodobnie zrobił coś, czego nie powinien, coś inaczej niż wasze standardy i procedury określają. To, w jaki sposób został potraktowany przez dwóch pracowników i jakim językiem do niego mówiono, i z jak ogromną pogardą był upominany, wywołało u mnie bardzo silne wzburzenie. Jeden z pracowników używał słów, które powszechnie uznawane są za wulgarne. Skoro decydujecie się, i macie z tego profity, na zatrudnianie osób niepełnosprawnych, to róbcie to z całym wachlarzem obowiązków i odpowiedzialności, przyłóżcie się do szkolenia pracowników w kwestii „jak pracować z osobami niepełnosprawnymi” – pisze pan Karol.

Odpowiedź ze strony McDonald’s jest bardzo ogólna i w żaden sposób nie odnosi się do tej konkretnej sytuacji. Obsługa oczekuje kontaktu ze strony Pana Karola.

 Zapewniamy, że opisana przez Ciebie sytuacja zdecydowanie nie powinna mieć miejsca .W McDonald’s szanujemy każdą osobę a równość i otwartość na różnorodność to dla naszej firmy kluczowe wartości. Bardzo zależy nam na dokładnym zbadaniu opisanej przez Ciebie sprawy. Chcielibyśmy móc dopytać o szczegóły, dlatego prosimy Cię o kontakt. Jeszcze raz podkreślamy, że takie zachowanie nie wpisuje się w żaden sposób w standard McDonald’s, a po wyjaśnieniu sprawy podejmiemy stosowne działania zapobiegające podobnym sytuacjom w przyszłości.

Przypomnijmy, że w 2017 roku restauracje rozpoczęły kampanie w mediach, która komunikowała gotowość i chęć zatrudnienia osób niepełnosprawnych.

Choć wszystkim pracownikom oferujemy nie tylko umowę o pracę i wynikające z niej świadczenia, ale i ciekawe możliwości rozwoju i awansu, byliśmy do tej pory postrzegani jako firma wyłącznie dla młodych. Tą kampanią chcemy pokazać, że to mylne wyobrażenie, a także że zapewniamy o wiele więcej: jesteśmy stabilną organizacją, ale elastycznie podchodzimy do potrzeb pracowników i potrafimy też po ludzku zrozumieć, że nasi ludzie mają różne preferencje. Wiele osób może tu znaleźć swoje miejsce – dodaje Tomasz Polewczyński, Employer Reputation and Engagement Consultant w McDonald’s –czytaliśmy w komunikatach prasowych.

Do sprawy będziemy wracać.

 

 

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.