Czym się kierujemy wybierając dietę pudełkową?

0
1136

Aż 43% respondentów* uważa, że brak pewności, co do jakości oferowanych posiłków jest główną wadą firm oferujących catering dietetyczny. Natomiast osoby korzystające z „pudełek” przy wyborze firmy zwracają przede wszystkim uwagę na różnorodność menu (83%*), elastyczność godzin dostaw (76%*) i cenę (73%*).

Polacy podczas pandemii Covid-19 jeszcze bardziej zaczęli zwracać uwagę na jakość i higienę zakładów, w których przygotowywane są diety pudełkowe. Aktualnie bronią się przede wszystkim firmy, które od początku inwestowały w hale produkcyjne i które nie boją się pokazać klientom jak wygląda przygotowywanie posiłków „od kuchni”, bo to potwierdza, że spełniają wszelkie standardy higieny i bezpieczeństwa. Niestety w Polsce jest tylko kilka takich firm. Teraz, jak nigdy wcześniej widać, iż w branży cateringu dietetycznego dobry marketing i ładna strona internetowa nie wystarczą. Doszliśmy właśnie do momentu, w którym niezwykle istotną wartością jest jakość oferowanych usług. – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel firmy Kukuła Healthy Food.

Jak będzie rozwijał się biznes „diet pudełkowych?

Przypuszcza się, że pandemia Covid-19 przyspieszy konsolidację branży. Niektóre lokalne firmy zniknęły już z rynku. W tej branży ciągle jest potencjał, ponieważ 46% respondentów* deklaruje, że chciałoby skorzystać z diety pudełkowej, a aż 60 %* stara się zdrowo odżywiać na co dzień. W firmie Kukuła Healthy Food ostatnie wydarzenia wpłynęły też na rozszerzenie oferty:

Podczas kwarantanny do naszej oferty wprowadziliśmy zestaw Lunch Box. To alternatywa dla osób, które nie chcą zamawiać całodziennych 5-daniowych zestawów. Lunch Box składa się z 3 posiłków. To rozwiązanie jest ukłonem w stronę osób, które nie chcą cały dzień jeść „pudełek”, a zależy im, by mieć pod ręką zdrowy i dobrze zbilansowany posiłek lub po prostu chcą spróbować naszego menu w niższej cenie. Lunch Box został wprowadzony podczas pandemii, jednak ze względu na duże zainteresowanie pozostał w ofercie. –  mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel firmy Kukuła Healthy Food.

Trendy w odżywianiu – wegetarianizm, weganizm i diety specjalistyczne

Co dziesiąty badany zadeklarował, że jest wegetarianinem, a kolejne 10% respondentów planuje w tym roku wypróbować dietę wegetariańską, 4% respondentów już całkowicie wykluczyło ze swojego menu produkty pochodzenia zwierzęcego, a kolejne 5% planuje wypróbować dietę wegańską jeszcze w tym roku*.

Szacuje się, że w Polsce jest już ok. miliona zadeklarowanych wegetarian. W Polsce ten trend jest bardzo silny, dlatego oferta produktów spożywczych i usług prężnie się rozwija. Na przestrzeni ostatniego roku liczba zamówień na menu wegetariańskie i wegańskie Kukuła Healthy Food wzrosła o ok. 50%. Miesięcznie jest to ok  5% wzrostu. W tym segmencie przewidujemy ok. 70% wzrost w skali 2020 roku. – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel firmy Kukuła Healthy Food.

Polacy są również coraz bardziej zainteresowani tzw. dietami specjalistycznymi jak dieta bezglutenowa, bez laktozy, czy całkowicie wykluczająca nabiał z posiłków. 13% respondentów wykluczyło już z menu laktozę, a 6% całkowicie wyeliminowało nabiał z diety, posiłki bezglutenowe jada 12% respondentów a kolejne 7% planuje wykluczyć gluten z diety*.

Dieta pudełkowa dla dzieci – nisza z potencjałem

Rośnie także zainteresowanie zestawami zdrowych i dobrze zbilansowanych posiłków dla dzieci i są ku temu dwa, bardzo skrajne powody:

1) Rodzice, którzy sami dbają o zdrowy styl życia, chcą we właściwy sposób nauczyć tego również swoje dzieci.

2) Rosnąca fala otyłości wśród dzieci powoduje, że rodzice szukają pomocy dla swoich pociech
u profesjonalistów.

W przeciągu ostatnich 10 lat na świecie podwoiła się liczba otyłych przedszkolaków. Dzieci w wieku 10 – 12 lat to obecnie największa grupa zmagająca się z nadwagą. WHO twierdzi, że jeśli obecna tendencja utrzyma się to do 2025 roku na świecie będzie ok. 70 mln dzieci do 5. roku życia z nadmierną masą ciała. Warto też dodać, że polskie dzieci uważane są za najszybciej tyjące na starym kontynencie. Według raportu Narodowego Funduszu Zdrowia „Cukier, otyłość – konsekwencje” z 2016 roku nadwagę miało 31% chłopców i 20% dziewcząt, a otyłość 13% chłopców i 5% dziewcząt. W porównaniu do roku 2007 wzrost odsetka chłopców z nadwagą wyniósł 8 punktów procentowych, a dziewcząt 5 punktów procentowych – komentuje Natalia Chybzińska, specjalista dietetyk, kierownik ds. żywienia Kukuła Healthy Food.

„Dieta pudełkowa” wyznacznikiem zdrowego stylu życia

Aż 63% badanych stwierdziło, że dieta pudełkowa to dobry sposób na zdrowy styl życia i racjonalne odżywianie. Jako największe jej korzyści wymieniają oszczędność czasu (63%) oraz regularność spożywania posiłków (62%). Jako główny powód wybierania cateringu dietetycznego zarówno wśród osób, które obecnie z niego korzystają, jak i tych, którzy rozważają możliwość skorzystania, wymieniają przede wszystkim chęć zdrowszego odżywania oraz chęć utraty masy ciała. Z diety pudełkowej skorzystało już 12% badanych, natomiast 46% rozważa skorzystanie z niej w przyszłości.

* Raport „Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2020” na podstawie badania przeprowadzonego przez ogólnopolski instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w styczniu 2020 r.  na grupie 1020 Polaków w wieku 18-65 lat.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.