Czystość, niezależnie od standardu hotelu jest zazwyczaj najwyżej punktowana spośród wielu kategorii na podstawie których hotele są oceniane. Goście zwracają uwagę na zapach w pokoju, stan umeblowania i wykładziny, czystość pościeli i ręczników, czystość toalety i armatury w łazience.
Hotele, aby zapewnić wysoki standard czystości, muszą przestrzegać szczegółowych procedur mycia i dezynfekcji. Bardzo ważnym czynnikiem jest dobranie odpowiednich środków myjących. Najlepiej postawić tu na profesjonalne preparaty, dedykowane do konkretnych zastosowań. Środki takie dużo lepiej sobie radzą z zabrudzeniami, dodatkowo pielęgnują czyszczoną powierzchnię i są bardziej wydajne, co przekłada się w ogólnym rozrachunku na zaoszczędzenie czasu, a on dla Obsługi Pięter jest bardzo istotny.
Podstawowym preparatem jaki musi znaleźć się w hotelu powinien być produkt do mycia powierzchni zmywalnych, a więc podłóg, mebli, powierzchni szklanych i innych wodoodpornych materiałów. I tu najistotniejsze jest, aby środek taki nie pozostawiał smug, szybko odparowywał i nie pozostawiał drażniącego zapachu. Produktem, który można polecić do takiego zastosowania jest Clinex Blink, uniwersalny preparat do czyszczenia powierzchni wodoodpornych o zapachu cytryny. Stosowanie tego produktu oprócz szybkiego czasu odparowywania, braku smug, pozostawia delikatny połysk na czyszczonej powierzchni.
Ze względu na dużą ilość okien i luster w hotelu niezbędne jest dobranie wydajnego preparatu do ich mycia. Tu znowu istotnym jest czas. To jak szybko schnie i czy nie pozostawia smug. Nowoczesne preparaty do takiego zastosowania posiadają w swoim składzie specjalistyczne polimery, które na szybie tworzą powłokę, ułatwiając tym samym proces kolejnego mycia i pozostawiając powierzchnię dłużej czystą. Dobrym przykładem takiego preparatu jest Clinex Glass Foam. Skuteczna pianka do szyb, luster i kryształów. Skutecznie usuwa najtrwalszy, zaschnięty brud i tłuszcz a dodatkowo posiada wyżej opisywany polimer, ułatwiający proces kolejnego mycia.
Łazienka jest tym miejscem, na którego czystość goście hotelowi zwracają uwagę szczególnie. Ale w tym pomieszczeniu nie chodzi tylko o schludny wygląd. Każda łazienka musi być również zdezynfekowana. W czynnościach tych najlepiej sprawdzą się dwa typy preparatów, gotowy do użycia środek delikatny o pH lekko kwaśnym, którym będzie można posprzątać wszystkie powierzchnie oraz kwaśny dezynfekujący preparat w postaci żelu, który dzięki specjalnej konsystencji dłużej utrzyma się na pionowych powierzchniach toalety. Przykładem preparatu gotowego do użycia, bezpiecznego dla każdej powierzchni jest Clinex W3 Active Shield. Polimerowy produkt przeznaczony do czyszczenia i zabezpieczania powierzchni kwasoodpornych. Skutecznie usuwa rdzawe i kamienne nacieki, osady wapienne i mydlane. Dzięki zastosowanym polimerowym, proces ponownego osadzania się brudu jest opóźniany, a kolejne mycie znacznie łatwiejsze. Idealnym preparatem do mycia i dezynfekcji toalety w postaci żelu jest Clinex W3 Bacti. Płyn o właściwościach dezynfekujących w zakresie bakteriobójczym i grzybobójczym.
Na zakończenie nie można zapomnieć o równie istotnej rzeczy jaką jest zapach. Również na tej podstawie goście oceniają czystość i komfort pobytu w pokoju hotelowym. Bardzo ważnym elementem jest stosowanie odświeżaczy powietrza. Jednak nie mogą one w żaden sposób drażnić gości. Innowacją na polskim rynku są odświeżacze powietrza na bazie kompozycji zapachowych bezalergenowych. Przykładem takich produktów jest linia Clinex Air Plus, składająca się z dwóch nut zapachowych Świeża Bryza oraz Orientalny. Odświeżacze te, dzięki rewolucyjnej formule, szybko i skutecznie odświeżają powietrze, ale także neutralizują nieprzyjemne zapachy.
Utrzymanie czystości w hotelach nie jest prostym zadaniem z wielu względów. Funkcjonalne zaprojektowanie i użycie odpowiednich materiałów wykończeniowych w pokojach to połowa sukcesu. Druga połowa to współpraca z profesjonalnymi firmami, które pomogą dobrać produktu i przeszkolą kadrę sprzątającą.
Obraz: Manuela Jaeger z Pixabay