Prognozy ekonomiczne wskazują, że wartość polskiego rynku gastronomicznego rośnie i wynosi aktualnie 31,3 mld zł. Wpływ na tak dynamiczne tempo rozwoju mają głównie zamówienia składane online i dostawy. Łatwiejszy dostęp do oferty restauracji sprawia, że nawet mniej zamożni konsumenci zmieniają swoje nawyki generując nowe zwyczaje i zwiększając popyt.
Mobilne urządzenia rewolucjonizują gastronomię
Jak wynika z najnowszych badań rynek gastronomiczny w Polsce znacznie różni się od rynku, który funkcjonuje w pozostałych krajach Europy. Na jedzenie w restauracjach wydajemy średnio 3,6% domowego budżetu. W Europie mniej wydają tylko Rumuni i Serbowie. Odróżniamy się jednak tempem wzrostu. W ciągu dziesięciu lat wydatki na jedzenie w restauracjach wzrosły o dwie trzecie. Wpływ na to mają dwa czynniki. Przede wszystkim rośnie siła nabywcza, która pozwala na tworzenie nowych wydatków w domowych budżetach. Ponadto oferta gastronomiczna jest coraz bardziej przystępna cenowo i odpowiada gustom Polaków. Drugim, ważnym czynnikiem jest rosnąca w siłę oferta zamawianych posiłków z dostawą do domu. Zamiłowanie do nowych technologii i umiejętność odnalezienia się w cyfrowym świecie sprawiają, że to właśnie urządzenia mobilne zaczynają dominować w gastronomii, skracając wyraźnie drogę między kuchnią a konsumentem. Powszechny dostęp do smarfonów z dostępem do sieci zrewolucjonizował sposób zamawiania posiłków. Dziś 2 na 3 zamówienia wpływają do restauracji za pośrednictwem aplikacji. Wyższość takiej formy opiera się przede wszystkim na wygodzie i komforcie. Dlatego też, aby zamówić swoje ulubione danie, sięgamy po najpopularniejsze dziś urządzenie mobilne i dokonują precyzyjnego zamówienia w dowolnym czasie i miejscu.
Przyszłość zamawiania online
Według statystyk zamówienia składane za pośrednictwem aplikacji generują większe rachunki niż rozmowy telefoniczne. Zdecydowanie łatwiej przedstawić swoją ofertę przez obrazy i mocne hasła np. oferując darmową dostawę lub rabat na kolejny produkt niż prowadzić kilkunastominutową rozmowę telefoniczną (tracąc jednocześnie klientów, którzy w tym czasie nie mogą się dodzwonić). Zamówienia online na tyle zrewolucjonizowały już rynek gastronomiczny, że wiele restauracji decyduje się na prowadzenie swoich profili gastronomicznych nie tylko na www ale też w social media. Własny system zamówień online to szybciej zrealizowane zamówienia, oszczędność na prowizjach z innych portali oraz elastyczność w budowaniu swojej oferty. Dzięki takim aplikacjom jak Gastro Order nie ma konieczności zakładania nowych, odrębnych działalności czy profili.
Podnieś wydajność swojego biznesu
Wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w restauracji potrafi realnie zwiększyć liczbę zamówień oraz przyspieszyć proces ich realizacji. Dzięki Gastro Order można również zachęcać klientów do składania zakupów w czasie mniejszego ruchu, oferując odpowiednie rabaty i promocje. Inne korzyści nasuwają się same, to:
– optymalizacja i koordynacja pracy personelu,
– eliminacja pomyłek powstających podczas zamówień telefonicznych,
– sprawniejsza obsługa i realizacja zamówień,
– generowanie dodatkowych zamówień,
– satysfakcja klientów,
– uproszczenia w stosowaniu i obsłudze nowoczesnych technologii.
Wybór odpowiedniego systemu i dostosowanej do specyfiki biznesu aplikacji daje wiele korzyści. Każdy świadomy restaurator zdecyduje się na narzędzia, które nie tylko ułatwią mu pracę ale też wpływają na pozytywny wizerunek.