Według najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego (IGHP), hotele w Polsce zakończyły kolejny miesiąc dobrymi wynikami. W maju mniej obiektów odnotowało frekwencję mniejszą niż 30%, a zwiększyła się grupa hoteli z obłożeniem powyżej 50%. Ciekawym jest to, że długi weekend czerwcowy cieszył się dużo większym zainteresowaniem gości niż majowy, szczególnie w obiektach wypoczynkowych.
Według ankiety, 8% hoteli nie przekroczyło w maju frekwencji 30%, a satysfakcjonujący poziom obłożenia powyżej 50% uzyskało 68% hoteli, w tym 27% obiektów powyżej 70%. W hotelach miejskich 71% uzyskało frekwencję powyżej 50%. Z kolei tylko 4% hoteli nie przekroczyło obłożenia 30%.
W maju goście zagraniczni stanowili średnio dla całej grupy ankietowanych 26%. Hotele biznesowe zanotowały taki sam wskaźnik, a w obiektach wypoczynkowych wyniósł on 24%.
Dane dotyczące przyjętych rezerwacji na czerwiec także świadczą o poprawie w stosunku do prognoz z poprzedniego miesiąca. W czerwcu tylko 10% hoteli wskazuje aktualną frekwencję poniżej 30%. Z kolei obłożenie powyżej 50% posiada 57%.
IGHP zauważyło, że długi weekend czerwcowy okazał się lepszy niż majowy, ze wzrostem frekwencji w hotelach. Wśród wszystkich hoteli uczestniczących w ankiecie, 7% nie przekroczyło w trakcie wydłużonego weekendu czerwcowego obłożenia 30%.
W ankiecie online przeprowadzonej przez IGHP w dniach 12-15 czerwca 2023 roku wzięło udział 146 hoteli zlokalizowanych we wszystkich województwach. 69% z nich było położonych w miastach. Dominującymi formami biznesu hotelowego wśród ankietowanych obiektów są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.