W branży hospitality liczy się przede wszystkim zadowolenie i komfort gości, zapewnienie jak najlepszych doświadczeń oraz dostosowanie do indywidualnych potrzeb. Wszystkie te elementy powinny być wyrażone już w samym sercu hotelu. Najciekawsze rozwiązania dedykowane hotelarstwu przedstawia Łukasz Cyrwus, Hospitality Vertical Account Manager ID, LG Electronics Polska.
Mówi się, że nie szata zdobi człowieka, a książki nie powinniśmy oceniać po okładce – w przypadku hotelu jest jednak nieco inaczej. Hotelowa recepcja i lobby mogą wiele powiedzieć gościom o całym miejscu. Recepcja to miejsce szczególne – tutaj rozpoczynają i kończą swój pobyt. Dlatego warto wyposażyć tę przestrzeń w sprzęt i rozwiązania, które w kilka chwil pozwolą gościom poczuć odpowiednią atmosferę miejsca, wzbudzą w nim pozytywne wrażenia, zachęcą do pobytu, powrotu w przyszłości i polecenia w gronie znajomych.
W przestrzeniach wspólnych hotelu warto zadbać o takie elementy wyposażenia, które przykują uwagę gościa, wzbudzą zainteresowanie i pozwolą dotrzeć z odpowiednim komunikatem – zapowiedzią wyjątkowej kolacji w hotelowej restauracji, atrakcyjną ofertą na kolejny pobyt lub zaproszeniem do skorzystania z usług hotelowego spa.
– Dzisiaj osoby zarządzające hotelami szukają rozwiązań, które pozwolą im w różnorodny sposób oddziaływać na zmysły gości. Dzięki najszerszemu na rynku portfolio ekranów hotelowych możemy bez trudu spełnić te wymagania i optymalnie wykorzystać warunki każdej przestrzeni hotelowej. Do części wspólnych hoteli polecamy specjalne telewizory z linii TV Signage czy monitory digital signage o przekątnej sięgającej nawet 110 cali. Pozwala to nie tylko na reklamę usług dodatkowych świadczonych przez hotel, ale także wprowadzenie gościa w odpowiedni nastrój za pomocą, na przykład, pięknych ujęć natury, pasujących do wnętrza. Nieograniczoną dowolność kształtów oraz wielkość ekranów uzyskujemy poprzez zastosowanie rozwiązań LEDowych, dzięki czemu można idealnie wkomponować ekran w przestrzeń, nie zaburzając estetyki i wystroju pomieszczenia – mówi Łukasz Cyrwus, Hospitality Vertical Account Manager ID, ekspert w zakresie rozwiązań dla branży hospitality w LG Electronics Polska
Nowe technologie i… nowe wymagania
Choć branża hospitality od zawsze opierała się na bezpośrednim kontakcie z gościem, dziś, dzięki zastosowaniu nowych technologii, wiele hoteli wdraża rozwiązania samoobsługowe, które pozwalają usprawnić proces obsługi klienta. Procesy zameldowania i wymeldowania, możliwość skorzystania z dodatkowych udogodnień czy usług po zalogowaniu się na urządzeniach dostępnych w hotelu, czy samoobsługowe zamawianie posiłków w restauracji – takie rozwiązania stają się coraz bardziej powszechne dzięki interaktywnej technologii Information Display. Ekrany stosowane w przestrzeniach recepcji i lobby sprawdzają się również jako punkty zbierania opinii o poszczególnych usługach hotelu lub np. głosów w sondzie dotyczącej jakości obsługi, wyboru kolejnych udogodnień dla gości czy propozycji do nowej karty menu.
– W sytuacji niedoboru pracowników lub w momentach wzmożonego ruchu w trakcie sezonu, inteligentne rozwiązania mogą wspierać pracę recepcji. Jest to możliwe zarówno dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań i urządzeń w przestrzeni recepcji czy lobby, ale także dzięki wyposażeniu pokoi hotelowych w telewizory z usługą 1-Click Service. Pracownicy recepcji mają dostęp do wszystkich zgłoszeń zarejestrowanych w systemie i mogą przekazać je do poszczególnych działów, jednocześnie obsługując gości na recepcji (podanie kluczy lub odebranie telefonu). Rozwiązania stosowane w przestrzeniach hotelowych muszą być intuicyjne, uniwersalne w obsłudze i niezawodne – dodaje Łukasz Cyrwus.
Głos gościa hotelowego zamiast pilota
Powitanie gościa w pokoju hotelowym poprzez informacje na ekranie to często stosowany zabieg. Hotelowe tv LG z linii Commercial Lite pozwalają wyświetlać po kilka obrazów, dzięki czemu możliwa jest prezentacja różnych rodzajów powitań, aby wzmocnić wśród gości miłe wrażenia i dać im poczucie pełnego zaopiekowania. Dzięki linii innowacyjnych ekranów US i UR z funkcją rozpoznawania głosu i sterowania urządzeniami, LG umacnia swoją pozycję lidera w dostarczaniu tych produktów dla hotelarstwa. Goście hotelowi doceniają możliwość sterowania telewizorem z dowolnego miejsca pokoju, a nawet… łazienki.
Zdajemy sobie sprawę, że zaprojektowanie i wdrożenie technologii do wyświetlania obrazu może stanowić wyzwanie dla biznesu i zespołów, które na co dzień zarządzają hotelami. Dlatego, wspólnie z integratorami, wspieramy inwestorów na każdym etapie projektu. Wykorzystujemy wówczas naszą wiedzę i doświadczenia z podobnych realizacji, nie tylko na rynku polskim, ale też za granicą. Współpracę z klientem zawsze rozpoczynamy od pogłębionej analizy potrzeb i dostępnych przestrzeni. W indywidualnym dobrze rozwiązań staramy się stosować rozwiązania spełniające wymogi klienta, pamiętając jednak o naczelnej zasadzie hotelarstwa – budowaniu jak najlepszego „guest experience” – dodaje Łukasz Cyrwus.
*Modele certyfikowane do aplikacji Netflix. Dzięki oprogramowaniu ProCentric Direct możesz włączyć dostęp do najbardziej popularnego serwisu streamingowego, dodając go do puli korzyści oferowanych gościom przez Twój obiekt. Aplikacja działa po spełnieniu warunków instalacji.