#ExceloveWtorki – jak sumować tylko to, co spełnia Twoje kryteria?

0
1012

W pierwszym odcinku Tomasz Kałuża przedstawił formułę Suma.jeżeli, tj. jedną z formuł z zakresu sumowania warunkowego, która pozwala policzyć wartość wybranych elementów pod warunkiem spełnienia określonego kryterium. Dziś pójdziemy stopień wyżej i poznamy formułę Suma.warunków.

O ile w przypadku suma.jeżeli byliśmy ograniczeni do jednego kryterium, o tyle w tym przypadku, ilość kryteriów można być dowolna. Warto uważnie obejrzeć ten odcinek, bowiem budowa tej formuły może nieco zaskoczyć. Jak zawsze pokazuję wykorzystanie formuły na konkretnym przykładzie. Również w tym odcinku posługuję się realnym zestawieniem rezerwacji.

Warto dodać że na stronie www.revenuedlahoteli.pl ruszyła możliwość zapisu na pełnowymiarowe szkolenia prowadzone w formie online. Po udaniu się do odpowiedniej zakładki można pozostawić swój adres mailowy i dzięki temu odebrać zniżkę do 20% na wybrane szkolenia:

Revenue Management w hotelarstwie:
https://www.revenuedlahoteli.pl/szkolenie-revenue

Excel w hotelarstwie:
https://www.revenuedlahoteli.pl/szkolenie-excel

O autorze:

Autorem tekstu jest Tomasz Kałuża prowadzący firmę Revenuedlahoteli.pl świadczącej usługi szkoleniowe oraz outsourcing Revenue Managmentu dla hoteli niezależnych, obecnie również dla kilku hoteli w Czechach, w Pradze. Doświadczony Revenue Manager, analityk danych oraz zaawansowany użytkownik Excela. Kocha Poniedziałki bo wie, że każdy tydzień w pracy Revenue Managera przynosi coś nowego.

Przez wiele lat zarządzał polityką cenową w jednej z większych, niezależnych grup hotelowych. Rozwijał i tworzył polityki cenowe dla wielu hoteli miejskich oraz tych z gatunku SPA & Wellness. Doskonale orientuje się w najpopularniejszych PMS, Channel Managerach i narzędziach big data.

Prywatnie tata Olka i biegacz. Za swojego mentora uważa Jacka Walkiewicza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.