#ExceloveWtorki – Jak szybko sumować wybrane dane z raportu?

0
1175

Zakładanie filtrów w tabeli i wyszukanie tylko wybranych danych to jedno. A jak je automatycznie sumować i sprawić, że suma będzie się dynamicznie zmieniała w zależności od tego którą wartość do zsumowania zaznaczymy w filtrze? Tomasz Kałuża podpowiada jak zrobić to w kilku prostych krokach.

O tym właśnie jest to video, a pokazane rozwiązanie na pewno przyśpieszy pracę w niejednym dziale. Sprawdź do czego możesz użyć tej funkcji w swojej pracy.

Filtrowanie to jedna z podstawowych funkcji Excela. Posługujemy się nią często kiedy w dużym zbiorze danych potrzebujemy zobaczyć lub przeanalizować konkretne wartości. Klasyczny przykład ze świata Revenue Managementu to zestawienie dokonanych rezerwacji. Sprzedaż pokoi odbywa się przecież w różnych kanałach dystrybucji. Załóżmy że z jakiś powodów chcemy z całego zestawienia wyfiltrować tylko te, dokonane w konkretnym kanale a następnie policzyć ich wartość. Okazuję się że w takim przypadku zwykła formuła sumowania (=SUMA) niestety nie wystarczy. W przypadku dodawania wcześniej wyfiltrowanych wartości poprostu nie działa. W tym odcinku znajdziesz proste rozwiązanie

Warto dodać że na stronie www.revenuedlahoteli.pl ruszyła możliwość zapisu na pełnowymiarowe szkolenia prowadzone w formie online. Po udaniu się do odpowiedniej zakładki można pozostawić swój adres mailowy i dzięki temu odebrać zniżkę do 20% na wybrane szkolenia:

Revenue Management w hotelarstwie:
https://www.revenuedlahoteli.pl/szkolenie-revenue

Excel w hotelarstwie:
https://www.revenuedlahoteli.pl/szkolenie-excel

O autorze:

Autorem tekstu jest Tomasz Kałuża prowadzący firmę Revenuedlahoteli.pl świadczącej usługi szkoleniowe oraz outsourcing Revenue Managmentu dla hoteli niezależnych, obecnie również dla kilku hoteli w Czechach, w Pradze. Doświadczony Revenue Manager, analityk danych oraz zaawansowany użytkownik Excela. Kocha Poniedziałki bo wie, że każdy tydzień w pracy Revenue Managera przynosi coś nowego.

Przez wiele lat zarządzał polityką cenową w jednej z większych, niezależnych grup hotelowych. Rozwijał i tworzył polityki cenowe dla wielu hoteli miejskich oraz tych z gatunku SPA & Wellness. Doskonale orientuje się w najpopularniejszych PMS, Channel Managerach i narzędziach big data.

Prywatnie tata Olka i biegacz. Za swojego mentora uważa Jacka Walkiewicza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.