#ExceloveWtorki – Jak szybko sumować wybrane dane z raportu?

0
1132

Zakładanie filtrów w tabeli i wyszukanie tylko wybranych danych to jedno. A jak je automatycznie sumować i sprawić, że suma będzie się dynamicznie zmieniała w zależności od tego którą wartość do zsumowania zaznaczymy w filtrze? Tomasz Kałuża podpowiada jak zrobić to w kilku prostych krokach.

O tym właśnie jest to video, a pokazane rozwiązanie na pewno przyśpieszy pracę w niejednym dziale. Sprawdź do czego możesz użyć tej funkcji w swojej pracy.

Filtrowanie to jedna z podstawowych funkcji Excela. Posługujemy się nią często kiedy w dużym zbiorze danych potrzebujemy zobaczyć lub przeanalizować konkretne wartości. Klasyczny przykład ze świata Revenue Managementu to zestawienie dokonanych rezerwacji. Sprzedaż pokoi odbywa się przecież w różnych kanałach dystrybucji. Załóżmy że z jakiś powodów chcemy z całego zestawienia wyfiltrować tylko te, dokonane w konkretnym kanale a następnie policzyć ich wartość. Okazuję się że w takim przypadku zwykła formuła sumowania (=SUMA) niestety nie wystarczy. W przypadku dodawania wcześniej wyfiltrowanych wartości poprostu nie działa. W tym odcinku znajdziesz proste rozwiązanie

Warto dodać że na stronie www.revenuedlahoteli.pl ruszyła możliwość zapisu na pełnowymiarowe szkolenia prowadzone w formie online. Po udaniu się do odpowiedniej zakładki można pozostawić swój adres mailowy i dzięki temu odebrać zniżkę do 20% na wybrane szkolenia:

Revenue Management w hotelarstwie:
https://www.revenuedlahoteli.pl/szkolenie-revenue

Excel w hotelarstwie:
https://www.revenuedlahoteli.pl/szkolenie-excel

O autorze:

Autorem tekstu jest Tomasz Kałuża prowadzący firmę Revenuedlahoteli.pl świadczącej usługi szkoleniowe oraz outsourcing Revenue Managmentu dla hoteli niezależnych, obecnie również dla kilku hoteli w Czechach, w Pradze. Doświadczony Revenue Manager, analityk danych oraz zaawansowany użytkownik Excela. Kocha Poniedziałki bo wie, że każdy tydzień w pracy Revenue Managera przynosi coś nowego.

Przez wiele lat zarządzał polityką cenową w jednej z większych, niezależnych grup hotelowych. Rozwijał i tworzył polityki cenowe dla wielu hoteli miejskich oraz tych z gatunku SPA & Wellness. Doskonale orientuje się w najpopularniejszych PMS, Channel Managerach i narzędziach big data.

Prywatnie tata Olka i biegacz. Za swojego mentora uważa Jacka Walkiewicza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.