Focus Hotels S.A. inwestuje w kolejne hotele

0
1795

Polska sieć Focus Hotels zarządza już 11 obiektami na terenie całego kraju i jest w trakcie realizacji czterech nowych inwestycji oraz kończy prace projektowe nad kolejnymi dwoma. W jaki sposób zamierza inwestować w kolejne hotele?

Obiekty sieci funkcjonują obecnie w ramach dwóch marek: Focus Hotel – dedykowanej hotelom ekonomicznym oraz Focus Hotel Premium – dla hoteli 4 gwiazdkowych, charakteryzujących się wysoką jakością świadczonych usług. W chwili obecnej jest to już 11 hoteli zlokalizowanych w takich miastach jak Gdańsk, Sopot, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin Inowrocław, Poznań, Łódź i Chorzów. Kolejne otwarcia zaplanowane są w Szczecinie, Bydgoszczy oraz Warszawie, gdzie powstanie największy obiekt sieci.

Sieć Focus Hotels S.A. postawiła kilka lat temu na współpracę z inwestorami w oparciu o długoterminowe umowy dzierżawy na obiekty hotelowe. W ten sposób, Zarząd Sieci zapewnia inwestorom  gwarantowany zwrot z inwestycji, długoletnią umowę oraz czynsz zabezpieczony gwarancją bankową.

Umowa dzierżawy jest jedyną z trzech głównych na rynku, obok franczyzy i zarządzania, gdzie dzielimy się odpowiedzialnością z inwestorem. Firmy inwestujące w hotele z którymi do tej pory współpracowaliśmy, z reguły nie otwierały jeszcze takiego obiektu w przeszłości, a więc są elementy w tym procesie, których się obawiają. Zazwyczaj najbardziej boją sie samego końca inwestycji, czyli wyposażania i wykończenia obiektu, bo to są rzeczy dla nich nieznane. Ale my jako doświadczony podmiot, bierzemy wówczas te aspekty na siebie. Jesteśmy gotowi przejąć tę część inwestycji i zdjąć tym samym ryzyko z Inwestora. Umowa dzierżawy gwarantująca określony czynsz, ponadto daje ten komfort, że te przychody są znane z góry za cały okres umowy – mówi Łukasz Płoszyński, Wiceprezes Zarządu Focus Hotels S.A.

Obecna sytuacja na rynku budowlanym, daje pewną przewagę Focus Hotels – jej właścicielem jest prężnie działająca giełdowa Grupa Kapitałowa IMMOBILE, która w portfolio posiada spółki zajmujące się generalnym wykonawstwem, jak również specjalizujące się w consultingu budowlanym. Marka Focus Hotels czerpie również wiele z tej synergii i z racji bycia siecią. Pozwala to skutecznie ograniczać koszty zarówno zarządzania, jak i daje możliwość negocjowania lepszych warunków z dostawcami. Nawet jeśli jako sieć, spółka zarobi w danym okresie mniej, to w dłuższej perspektywie i tak gwarantuje wszystkim stronom bezpieczeństwo finansowe – w dużej mierze wynika to z inwestowania w niezwykle ciekawych lokalizacjach.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.