Nowe otwarcia lokali gastronomicznych w centrach handlowych są dowodem na to, że po pandemicznym przestoju branża znowu nabiera wiatru w żagle, a w planach rozwojowych stawia na atrakcyjne lokalizacje i duży traffic. To między innymi te przesłanki zadecydowały o dołączeniu do grona najemców Galerii Katowickiej Kawiarni i Piekarni Lajkonik oraz restauracji North Fish.
Doświadczenia ostatnich miesięcy pokazały, w jak dużym stopniu liczą się elastyczność i otwartość na nowe trendy, dywersyfikacja oferty, urozmaicenie menu oraz udostępnienie opcji jedzenia na wynos. Lokale gastronomiczne w centrach handlowych, poza ofertą kulinarną, dają klientom również coś więcej – są miejscami spotkań i spędzania czasu wolnego. Lajkonik to przykład udanego konceptu połączenia piekarni z kawiarnią, North Fish z kolei w coraz większym zakresie uwzględnia w menu oczekiwania wegan czy wegetarian. Dla obu marek lokalizacja w Galerii Katowickiej , która jest hubem komunikacyjnym mieszczącym się przy dworcach PKP i autobusowym, jest dodatkową szansą na udane otwarcie.
Lajkonik – z laptopem do piekarni
Lajkonik wychodzi poza tradycyjnie rozumianą piekarnię szeroką ofertą przygotowywanych codziennie na miejscu kanapek i bajgli oraz ciast i słodkich przekąsek, serwowanych w towarzystwie ciepłych napojów serwowanych na miejscu i na wynos. Łączy więc piekarnię, cukiernię i kawiarnię.
– W centrum Katowic pojawi się kolejne miejsce, które nie tylko nakarmi odwiedzających, ale zaspokoi także inne potrzeby: odpoczynku, spotkania ze znajomymi, możliwości pracy „na mieście”. Wraz z miejscami takimi, jak Lajkonik, Katowicka może w satysfakcjonujący sposób wychodzić naprzeciw różnorodnym oczekiwaniom, czy stylom życia klientów – mówi Stefania Kempa, Tenants Relationship Manager.
North Fish – pod szyldem fish, seafood i… vege
North Fish jest przykładem restauracji, która wychodzi poza swoje tradycyjne menu, w tym przypadku bazujące na rybach i owocach morza, nie pozostaje obojętna na trendy i coraz mocniej ukierunkowuje się także na wegan i wegetarian. Wyróżnikiem wśród rynkowej konkurencji jest kompleksowość oferty, od burgerów, tortilli, poprzez przekąski, zupy, sałatki i dania obiadowe, aż po propozycje skomponowane dla najmłodszych, uzupełniona przez autorskie napoje: domowe lemoniady i smoothie.
– Galeria Katowicka od kilku lat była w obszarze zainteresowania naszej marki, ze względu na duży potencjał i znaczenie w regionie Górnego Śląska. Jej atrakcyjna oferta handlowo-usługowa przyciąga wielu klientów o zróżnicowanym profilu, co ma znaczenie dla naszych planów rozwojowych. Udało nam się wspólnie znaleźć idealny lokal dla restauracji North Fish, liczymy więc na udany debiut w Katowickiej – mówi Paulina Kruszakin, brand manager w North Fish.
Lajkonik Piekarnia i Kawiarnia zlokalizowany będzie na poziomie 0, natomiast North Fish wzbogaci strefę food court Galerii Katowickiej.