Port obecnie obsługuje 46,5 tys. operacji lotniczych, a do 2035 roku przewidywane jest ich podwojenie. Zwiększyć się ma również ilość pasażerów oraz operacji towarowych i pocztowych. W związku z tym niezbędna jest rozbudowa dzięki której będzie możliwe obsłużenie większej ilości operacji lotniczych, szczególnie w szczytowych godzinach.
Nowy pirs będzie przedłużeniem istniejącego terminalu T2. Plan przebudowy przewiduje także więcej bram odlotowych. Powiększona zostanie strefa kontroli paszportowej i kontroli bezpieczeństwa. Rozbudowie zostanie też poddana hala odbioru bagażu oraz zwiększona strefa Non – Schengen. Lotnisko zyska dzięki tej inwestycji 16 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni. Planowana jest także rozbudowa sieci wewnętrznych dróg dojazdowych do lotniska.
Nowy pirs będzie kosztował kilkadziesiąt milionów złotych. Na budżet złożą się środki własne gdańskiego portu oraz środki z programu emisji obligacji przy współpracy banku Pekao SA.